Microsoft Flight Simulator 2020
  • nibron
    #1633
    Csak belelapoztam, úgyhogy elég felszínes infókat szedtem fel.
    Az indiai elég régi baleset: ott minden szar összejött. A kazah gépen nem tudtak angolul csak a navigátor ha jól tudom. A radar rendszert rendszernek hívni erős túlzás. Jobbára bemondás alapján döntött az irányító. Ezután a baleset után történt egy rakás változás, a nyelvhasználat, a fónia, a radarok, modernebb radar szoftverek. És a TCAS ebből (is) született ha jól tudom.
    A japóknál bekerült néhány életrajzba, néhány fekete pont. Azért elhárították, de elég bénák voltak. Nem illik kilögykölni a kávét. A DC10-es szárnyvégi örvényébe került 747-est azért külön megnéztem volna.
    A business jet-hez végig kellene nézni. Kérdés, hogy mikor volt, volt-e TCAS, az irányító látta-e a magasságot? A radar rendszerek azért nem olyan régóta mutatnak ennyi adatot mint mostanság. 2k előtt nagyon sok helyen csak helyzet és kalkulált irány volt látható (tipikus radarképernyő). Mióta és ahol szoftveres radar van, ott jobb a helyzet. Magyarország ebből a szempontból elég jól fel volt régebben is szerelve. A 90-es évek elején már szoftveres radar volt (talán a románoktól vettük). A HungaroControl pedig most kísérletezik a virtuális LHBP toronnyal.

    Utoljára szerkesztette: nibron, 2022.12.29. 16:08:05