• kvp
    #5
    Arrol lenne szo, hogy csak olyan automata auto mehet ki forgalomba, ami onnantol hogy atadtak neki az iranyitast nem igenyel sofort. Tehat ha nem tud egy helyzetet megoldani, akkor legalabb alljon meg biztonsagosan. Ha ilyet nem tud, akkor pedig el se induljon.

    Ez tipikusan azt jelenti, hogy ne menjen az auto gyorsabban soha mint amennyinel meg meg tud allni, ha nem tud donteni, hogy mit is kellene tenni. Tovabba az autoknak teljesen vezetomentes uzemmodot kellene tudniuk, ha van bennuk ember ha nincs.

    Es igen, csak az ember donthet, hogy atveszi tole az iranyitast vagy sem, de ha ugy dont hogy nem (vagy meg indulas elott kiszall es uresen kuldi az autot valahova), akkor ugy dontott es az autonak ezt vagy kezelnie kell vagy semmi keresnivaloja az uton.

    Az ilyen nagysebessegnel, figyelmeztetes nelkul atadjuk az iranyitast tipusu vezetesrasegito rendszerek ugyanis veszelyesek, mivel kepesek balesetveszelyes szituacioba manoverezni magukat, aztan az utkozes elott kikapcsolnak. Ilyeneket egyszeruen nem szabad forgalomba engedni. Vagy tudjon onalloan (emberi vezeto felugyelete nelkul) mukodni vagy maradjon a tesztpalyan amig megtanulja.

    Egy ilyen torveny eleg jo motivacio lenne arra, hogy csak a tenyleg teljesen autonom rendszerek maradjanak a piacon es akkor nem felig onvezeto autok rohangalnanak, hanem teljesen onvezetok (amikhez egy autoban ulo ember sem kell), meg akkor is ha ezzel kevesebb gyarto maradna.

    ps: Mar most is vannak ilyen megoldasok es a legtobb szenzorokkal osszefuggo problemat megoldottak, persze a jelenleg mar elerheto rendszerek aranak tobbszoroseert, de legalabb lenne motivacio fejleszteni, hogy elerhetoek legyenek a tenyleg jo megoldasok.