• teddybear
    #123
    Szóval ahogy látom az elektromos autót pártolók egyszerűen nem értik hogy mi az hogy a technológiából adódó korlát.
    Az Edison-autó bár természetesen primitívebb kivitelű volt mint a modern Tesla, de ugyanúgy elektromos autó. Ugyan azok a problémák miatt bukott el, mint amikkel a Teslának(meg a konkurenseinek) kell szembenézni, és ezen semmilyen technikai fejlesztés nem fog segíteni.

    Fel kell tölteni az akkuját, ami körülményes. Ha normál töltést használunk, akkor lassú, ha gyors-töltést, akkor a kiegészítő rendszerek miatt drága a töltőállomás. A fizika az fizika, az adott energiamennyiséget mindenképp be kell tölteni az akkuba. Nincs varázslat, az árat mindenképp meg kell fizetni.
    Ha elfogy a kocsiban tárolt energia, az elektromos autót csakis töltőállomáson lehet feltölteni(ide kell érteni a közönséges konnektort is), a hagyományos benzines(dízeles) autót egy kannából bárhol megtankolom. Ha tartalékot akarok, vagy kell magammal vinni, akkor két marmonkannával megduplázom a Fiestám hatótávját, egy hordónyi üzemanyaggal kimehetek a világból. Ez elektromos autónál nem megy. Hova teszem a pót akkukat? Meddig lesz az elég? És hova teszem az utasokat és a rakományt?

    Aztán ott van az is, hogy a legtöbb akku terjedelmes és nehéz. Ugyan erre ritkán gondol az átlagember, de azt az akkut állandóan cipelnie kell az autónak, ami drágítja a szerkezetét. Mennyi is a Tesla akkupakjának súlya? Bár az lítiumakkukat használ, ami sokkal könnyebb, mint egy hagyományos ólomakku, vagy az Edison-akku.
    Egy normál kisautónak olyan 30-40 literes tankja van, egy nagyobb kategóriásnak mondjuk 100-150 literes. Meg kéne érteni, minden plusz súly, ami a kocsi szerkezetébe, meghajtásába épül be, az a hasznos terhet csökkenti.

    Aztán ott vannak még azok a problémák is, amiket mások említettek már.