• Sippie
    #34
    "- Aki nem tudja, tanítja. Az egyetemi (főiskolai) oktatók nem élnének meg mint szakemberek."
    Baromság. Vannak olyanok igen, de vannak jó szakemberek is. Az egyetemi oktatás azért szar, mert idióták a fejesek. A parlamenttel kezdődően. Gyakorlati oktatás szinte 0, mert hogy eszköz kell, és drága és júj meg jaj. Nálunk ez meg volt oldva, a tanári kar órák után OKJ-s képzést vezetett az egyetemi műhelyben, jött be a pénz amiből eszközt vettek, gépeket vettek az egyetemi diákok pedig használták őket nem csak távolról kémlelték. Aztán jött a 2/3-ad nagyon okos fityisz vezetés, aki fityiszt mutatott az OKJ-s oktatásra, pénzt nem jött tovább, a gépek leálltak, a tanárokat kirúgták (akik elvannak a versenyszférában jelenleg). A képzésünk meg tropára ment.
    A másik vicces pont a cégek hozzáállása. Elvárás 3 idegen nyelv, 10 éves szakmai tapasztalat, ja meg legyél már bent napi 14 órát. A pályakezdők meg dögöljenek meg, hogy honnan szereznek szakmai gyakorlatot az az ő bajuk.

    Ahhoz, hogy az oktatásnak legyen értelme a következő változásokra lenne szükség 1. az egyetemeknek lehetővé kell tenni, hogy önellátóak legyenek, pl az előbb említett OKJ-s oktatással 2. a cégeket kötelezni kellene piaci szerepe szerint megfelelő számú hallgató gyakorlati fogadására az utolsó 1 évben pl, a héten 3 napot oda mennének a maradék 2-ben meg az egyetemen tanulnák a maradék tananyagot.
    Így lenne gyakorlati képzés, a diáknak jó mert értelmeset is tanul és diploma után már lenne 1 éves szakmai tapasztalata, az egyetemnek jó hogy kevesebb órát kell tartania, a cégeknek jó mert ingyen munkaerő és a kiemelkedő képességűeket akár le is nyúlhatja a konkurenciától.
    Na meg persze haladni kell a korral, örülünk a vaskarbon állapotábrának de már vannak más anyagok is, valamint jó móka orrba szájba deriválni/integrálni, de már vannak programok amik 2 kattintásra megoldják.