• Meridian
    #60
    "Mondják itt a dokumentum kezelést. Na az egy vicc. Lehet, hogy könnyen lehet dolgozni az MS Offical de meg is van az ára. A Userek lusták megtanúlni a szövegszerkesztést és gányolnak."

    A dokumentum kezelés nem ebből áll. Azaz nemcsak annyi, hogy elindítod a szövegszerkesztőt és nyitsz benne egy új file-t.

    A dokumentum kezelés ennél sokkal több. Össze van kötve egy adatbáziskezelő rendszerrel.
    Pl a beérkező levelek, faxok, postailevelek automatikus iktatása, ügyfélhez rendelése, korábbi ügymenethez (ha van ilyen) való csatolása, visszaigazolás a küldő felé hoyg rendben megérkezett a levele, és egy felelős csoporthoz vagy userhez való hozzárendelése és eljutattása, majd a munkafolyamatok regisztrálása (azaz miot tettek ez után a beérkezett üzenettel), rögzítése - mind-mind a visszakeresési, nyomonkövethetőségi és szabályozási célok megvalósítása végett. Ugyanígy a kimenőknél is... és ezt hosszasan lehetne ragozni.
    Vagy pl a nyugdíjjárulék és folyósítása sem csak annyiből áll hoyg kinyomtatunk egy papírt róla... ahhoz kell sok-sok kapcsolódó információ és adat.
    Maga az adatbázis persze ugyanaz platformfüggetlenül, de az ehhez való hozzáférést biztosító kliens oldali program, vagy ha úgy tetszik a GUI már nem.

    Azt bizony el kell készíteni, mintahogyan windows alatt is el kellett korábban azt készíteni. Csakhoyg a windows alapúnak már sok-sok ideje volt arra hogy kiforrjopn, a hibákat úgy ahogy kiszűrjék, addig mindezt szinte a nulláról kell megvalósítani linux alatt, ráadásul úgy, hogy közben a felület nem is egységes, mert 3x is lecserélődött a disztibució... (szvsz ebben az esetben legjobban úgy járnának, ha Ubuntu-ra alapoznának mindent, elviekben az most a jelenleg a legtöbbet fejlesztett disztrib, és kőkeményen próbálják a windows minnél jobb konkurrensévé tenni)

    Az, hogy a kimenő eredmény egy csúnyán formázott .docx vagy .odf file, az (majdnem) lényegtelen... Egyébként aki wordben nem tud rendesen formázni, az ugyanúgy nem tud open office-ban sem és vica versa.