• NEXUS6
    #9
    Azért annyira nem szigorú a helyzet.

    Akkoriban nem volt olyan sem, mint pl digitális fedélzeti számítógép, vagy olyan könnyű és szilárd anyagok, amilyenből ilyen eszközök építhetők. Ma meg vannak és megveszed őket az Obi-ban, meg megrendeled a neten, kicsit sarkítva.

    A cik szerint csak olyan technológiát fejlesztenének, ami nem érhető el a piacon. Konkrétan leszállóegységek. Az összes többi szolgáltatás igénybevehető, megvásárolható ma is a piacon, szállítókapacitás, űrhajó, irányító/követő rendszerek, minden.

    Az igénybevett szolgáltatások ára kalkulálható viszonylag pontos és a lehetőségeket figyelembevéve, reálisan, haszonnal is kecsegtető üzleti tervet lehet készíteni.

    Egy viszonylagos menetrendet is adtak, hogy több kilövéssel előzetesen tesztelnék a rendszert.

    Ami viszont ma sem áll rendelkezésre az a korrekt nemzetközi jogi háttér. Ma az ürrepülésnek, űrkutatásnak az alanyai az egyes nemzetek nemzeti űrhívatalai, NASA, ESA, AXA stb. Nincs oylan az ENSZ által előkészített nemzetközi megállapodás, ami az űrben folyatatott gazdasági tevékenységet támogatná, biztosítani az egyes gazdasági szereplők jogait és előírnák azok kötelezettségeit.

    Pl a Holdon leszáll a milliomos, szétbarmol egy különleges csak a Holdon létező természetes képződményt. Akkor most ki a felelős, ki fizeti a helyreállítás költségeit, Ki követelheti a helyreállítási költségeket, hogy szankcionálhatja, kell e egyáltalán helyreállítani, stb. stb. stb.