Helyek, árak, technikák, egyszerű megoldások topikja
-
#69
milyen autód van amúgy? :)
szerelő által alapozóval lekent és azóta rozsdásodni és leperegni kezdett küszöb azért nem műanyag lökös kategória :D
de amúgy javítható.
én mondjuk úgy csinálnám, fognék egy flexet, csavart drótkoronggal, aztán fémig letolnék róla mindent ahol nem gyári a fényezés.
Majd mivel tökéletesen nem tudod fémtisztára lecsiszolni ha már rozsdásodni kezdett, ezért vagy rozsdaoldó és átalakító folyadék, vagy eleve rozsda átalakító festéket használnék első körben.
Itt megjegyezném hogy a rozsdaátalakító festék és a rozsdagátló alapozó az nem egy kategória.
Utóbbi fémtiszta felületen megakadályozza a rozsda kialakulását, míg előbbi a már rozsdás felületen lévő rozsdát kémiailag megköti.
Ezután kittelés 2 komponensű kittel. Ha mélyebb horpadások, vagy hegesztés mentén lévő lemezfelületek érintkeznek akkor üvegszál tartalmút első körben.
második, harmadik körben lehet sima 2K-s.
csiszolni lehet 100-as papírtól kezdve egyre nagyobbakkal. lehetőleg a papír érdessége kb duplázódjon, hogy eltűnjenek az előző papír karcai.
sima alapozó spré előttig olyan 1500-as papírig nem árt elmenni.
100-180-360-600-800-1200-1500 kb. utolsókat vizesen...
ha töltőalapozós sprével fúj az ember akkor nem kell annyira tökéletesre csiszolni fújás előtt mert az is kitölt valamennyit. akkor 800-1000 körülig elég.
alapozó után még egy finom csiszolás mondjuk 1500 körülivel vizesen, aztán mehet rá a fény.
utána 2000 körülivel vizesen, és mehet rá a lakk.
minden fázis között zsírtalanítás, tiszta ronggyal, vagy papírtörlő még jobb mert nem szöszöl. lakbenzinnel, vagy valami lájtosabb higítóval.
Festés előtt lehet simán ultradermes vízzel, majd tiszta vízzel.
mattítja a felületet és tökéletesen zsírtalanít.
nem ez a szakmám, de én így csinálnám, ha normálisat akarsz :)