Helyek, árak, technikák, egyszerű megoldások topikja
  • ladarevolution
    #69
    milyen autód van amúgy? :)

    szerelő által alapozóval lekent és azóta rozsdásodni és leperegni kezdett küszöb azért nem műanyag lökös kategória :D

    de amúgy javítható.
    én mondjuk úgy csinálnám, fognék egy flexet, csavart drótkoronggal, aztán fémig letolnék róla mindent ahol nem gyári a fényezés.
    Majd mivel tökéletesen nem tudod fémtisztára lecsiszolni ha már rozsdásodni kezdett, ezért vagy rozsdaoldó és átalakító folyadék, vagy eleve rozsda átalakító festéket használnék első körben.
    Itt megjegyezném hogy a rozsdaátalakító festék és a rozsdagátló alapozó az nem egy kategória.
    Utóbbi fémtiszta felületen megakadályozza a rozsda kialakulását, míg előbbi a már rozsdás felületen lévő rozsdát kémiailag megköti.

    Ezután kittelés 2 komponensű kittel. Ha mélyebb horpadások, vagy hegesztés mentén lévő lemezfelületek érintkeznek akkor üvegszál tartalmút első körben.
    második, harmadik körben lehet sima 2K-s.
    csiszolni lehet 100-as papírtól kezdve egyre nagyobbakkal. lehetőleg a papír érdessége kb duplázódjon, hogy eltűnjenek az előző papír karcai.
    sima alapozó spré előttig olyan 1500-as papírig nem árt elmenni.
    100-180-360-600-800-1200-1500 kb. utolsókat vizesen...
    ha töltőalapozós sprével fúj az ember akkor nem kell annyira tökéletesre csiszolni fújás előtt mert az is kitölt valamennyit. akkor 800-1000 körülig elég.
    alapozó után még egy finom csiszolás mondjuk 1500 körülivel vizesen, aztán mehet rá a fény.
    utána 2000 körülivel vizesen, és mehet rá a lakk.

    minden fázis között zsírtalanítás, tiszta ronggyal, vagy papírtörlő még jobb mert nem szöszöl. lakbenzinnel, vagy valami lájtosabb higítóval.
    Festés előtt lehet simán ultradermes vízzel, majd tiszta vízzel.
    mattítja a felületet és tökéletesen zsírtalanít.

    nem ez a szakmám, de én így csinálnám, ha normálisat akarsz :)