• kvp
    #50
    A hajo gps rendszere jol mukodott, van par weboldal ahol kovetni lehet az eppen aktiv hajokat egy terkepen. Ezen jol latszik, hogy kozel ment, latszik az utkozes utani kb. 15-20 fokos eles szogu elteres a korabbi menetiranytol, aztan a hurok eleje a kikoto fele. Kb. annak a kozepen ment el a jel, amikor a tartalek rendszerek is megadtak magukat.

    "A vészjelzés leadása azonban csak 30 perccel később történt meg, és a kiürítést csak 22.58-kor rendelték el. Ekkor a hajó dőlésszöge már 30 fokos volt!"

    Az elozo hozzaszolasomban leirtam az idorendet. Egyebkent a hajto pont az Andrea Doria balesete miatt szereltek fel olyan mentocsonakokkal, amiket akar 20 fokos dolesszog mellett is le lehet ereszteni. A hajo utodjak egyebkent a tulaj mar akkor elkezdte epittetni, amikor meg folyt a vizsgalat. Valoszinuleg most is a napokban fognak szerzodest kotni a Concordia potlasrara egy azonos gepeszeti alapokra epitett, de valamivel nagyobb felepitmennyel es utaskapacitassal rendelkezo hajora.