• Willenbrock
    #26
    A bal oldali fenékrészen is látható egy nagy nyílás hátul.Ezek szerint a szikla több helyen is meglékelte a testet.A jobb oldali lékről szerintem még nem tudni pontosan mekkora 30 és 60 m hosszúnak is írták már.Szivattyúk önmagukban nem ellensúlyozhatnak egy nagyméretű léket csak egy kis időt nyerhetnek velük.Sűrűbben kéne kialakítani a vízzáró rekeszeket,magasabb duplafeneket építeni bele szerintem egyedül ez csökkenthetné a károk mértékét egy ilyen ütközéskor.A sérülés jellege hasonló mint a Titanic esetében volt de mértéke valószínűleg nagyobb.A két hajó sebessége is egyforma volt ütközéskor.Érdekes módon a Titanic annak idején mindössze 5 fokot is alig dőlt meg,igaz valószínűleg jóval alacsonyabban lehetett a súlypontja.A Titanicon amúgy egyterűek voltak a vízzáró rekeszek,az építői szerint ezek sérülés esetén biztosítják hogy ne dőljön meg a hajó.A Lusitania rekeszei pl hosszanti rekeszekre is fel voltak osztva és ez azt eredményezte hogy egyik oldali sérülésnél majdnem fel is borult 10 perc alatt,míg a Titanic egyáltalán nem dőlt meg oldalra.A csak keresztirányú rekeszfalakkal épített hajó tehát stabilabb maradt,talán manapság is ilyen rekeszek lennének jók csak sűrűbben építve,a ballaszttartályokat pedig ezeken belül elszigetelve kéne kialakítani.