• Squeezer
    #21
    A hajó nem percek alatt és magától dőlt meg, jó lenne ha végre a magyar média is észrevenné. Az ütközés 800 m-re a Giglio kikötőjétől délre történt, amikor a hajó észak felé haladt. Ezek után még bő egy kilométert folytatta útját, majd a kapitány úgy döntött, hogy közelebb navigál a kikötőhöz. Ekkor kezdett egy bal fordulóba, mivel már a kikötőtől észak-keletre volt. A hajók éles kanyarodáskor kifelé dőlnek, azaz bal iránynál jobbra. Tehát a beömlött víz is ezen az oldalon gyűlt össze (feltételezve, hogy a haladás irányával merőleges légszekrények lettek kialakítva a hajón). Eddig ezek tények. Innentől kezdve tippelnék, de a jobb oldali súlynövekedés miatt szimplán eltolódott a hajó súlypontja, és nem tudott visszaállni az eredeti állapotába (sőt, valószínűleg még több víz ömlött be, ezzel még inkább jobbra tolva (legalábbis egy jó darabig) a súlypontot, amitől tovább dőlt a hajó). Aztán még számolgathatunk forgatónyomatékkal is (felépítmény vs. hajótőke). Kb emiatt borulhatott fel "hamar". Nem az ilyen hajók stabilitásával van baj, azok normális körülmények között viharos tengeren is jól teljesítenek (van fent youtube-on pár videó, érdemes megnézni mit bírnak). A gond akkor kezdődik, amikor sérült hajótesttel is azt hisszük, hogy ugyanúgy manőverezik a jármű. Úgyhogy szeretem a médiát ami egy baleset esetén rögtön agyatlanul ujjal kezd mutogatni az összes más hasonló "baleseti forrásra".