• teddybear
    #11
    "Másrészről, ha valaminek kilencven napig kéne működnie, de ennek a harmincszorosánál még üzemel, az épp úgy mérnöki baklövésnek tekinthető, mintha az első napon elromlott volna, lévén feleslegesen strapabíróra, nehézre, drágára építették a cuccot. Bár végülis értem én, hogy a Polar Lander és a Climate Orbiter után nem akartak luftot rugni."

    Ez nem mérnöki baklövés. Tudom, hogy van olyan, hogy tervezett avultatás, de azt a menedzserek találták ki, hogy a telített piac több terméket legyen kénytelen felvenni. Megsúgom, ilyen az űrkutatásban nincs. Legfeljebb olyan műszaki megoldás van, hogy csak egy darabig működik az eszköz. Mint például a holdautók az Apolló-missziók alatt. Addig lehetett használni őket, amíg az akkukban a töltés ki nem merült. Utána vége volt a dalnak, mert nem volt miből újratölteni.

    Ez csak egy jó minőségű készülék, ami még mindig működik. Persze azért már vannak előjelei a végleges leállásnak, de egyértelműen sikeres termék mindkét marsjáró. A Siprit is jócskán túlteljesítette a remélt működési időtartamát.