Opel Calibra
  • Fürtös
    #94
    Na várj meglehet félreértesz,attól függ neked mid van,megeshet,hogy a tied már TAC-os abban már a pillangószeleppel szabályozza az alpjáratot.
    Sajnos én nem vagyok annyira elvakult ,hogy fejből soroljam az adatokat meg a leírásokat minden opel motorról de azért konyítok hozzá valamit.
    A stílus viszont nem tetszik,kérlek fejtsd ki bővebben miben nem értesz egyet,esetleg magyarázd el nekem ezt az izzásig hevítős dolgot.

    Mert ugyan abban igazad van hogy melegítik az érzékelőt de nem izzásig.
    Ha jól emlékszem(!) az opel motoroknál abban az időben kombinált egység volt a légtömegmérő (MAF) és a levegő hőmérséklet szenzor (IAT).
    Ennek müködési elve röviden: Az IAT érzékeli a beszívott levegő hömérsékletét, Az ECU felfűti a MAF szenzor fűtőszálát, (nem emlékszem pontosan 40 vagy 50 celsiusra) Az beáramló levegő hűti a felfűtött szálat. A hőmérséklet csökkenéséből ki lehet számolni a beszívott levegő mennyiségét egy elég bonyolult képlet segítségével.

    Ne vedd okoskodásnak,de ha érdekel megpróbálom elmagyarázni,bár én sem vagyok profi a témában.