Opel Calibra
  • NEXUS6
    #86
    Ma volt nagybani átvizsgáláson meg olajcserén, de fejből nem tudom mi került bele, valami Castrol w50 az kb biztos, de pontosabban, most nem tudom. Ezzel csak kimosom, mert olyan volt a színe az előző olajnak, mint a legfeketébb, legnemesebb kőolajnak!:D Aztán nemsokára valami értelmeset rakatok én is bele. Szal vannak ilyen kis dolgai a kocsinak. Pl. Fékek közel életveszélyesek. Szerelő szerint teljes csere, tárcsákkal miegymással 150-re mondta.
    Aztán kis nüansz: a gázbovdenen a feszesség szabályozó anya hiányzott. Eddig nekem fel sem tűnt. Nekm nem, meg a havernak sem. Ideiglenesen berakott a szerelő egy műanyag kábel kötegelő bizbazt. Attól kezdve úgy húz, hogy attól félek kiszalad alólam. Autószerelő srác röhögött, hogy örüljek neki, legalább kevesebbet fogyasztott a kocsi.:D
    Csúcsforgalomba persze beértem, sikerült aztán lámpánál megint 1 helyett 3-ba váltanom, de először fel sem tűnt annyival nagyobb volt a gáz, hogy kuplungolva simán elindult, mondjuk volt is szaga. A következő araszolásnál esett csak le, amikor lefulladt. Hiába no 3-ban 2000-es fordulat alatt nehezen indul el, pláne kis lejtőn fölfelé. Remélem a kuplungot nem gyilkoltam halálra. Szóval ezt a váltó csapszeg dolgot is megnézem.
    Aztán túlmelegedve megint ingadozott az alapjárat 1-2X le is állt. A dugót meglátja ez a kocsi ideges lesz. Lelke van, na.
    Mondták a soportlégszűrőt talán el is felejthetem, sok értelme nincs, javasolják visszatérni a gyárira. Ha azért őrül meg a kocsi mert csak forró levegőt tud szipákolni a motortérből ilyenkor, akkor nem kell 2X mondani.
    Kézifékkel, pontosabban annak majdnem teljes hiányával, itt a budai hegyekben meg kell kűzdeni rendesen.

    És most a jó hír, hogy alulról is megcsodálva a szerelők is elismerték, hogy ritka jó állapotban van az egész kasztni, bár az elejét meg a hátulját is láthatólag kicsit zúzták, de komolyabb baj, nincs. Futóművet is ápolgatta a tulaj, az a csoda, hogy a fékekre meg hogy nem jutott ideje, figyelme. Na mindegy.

    Fék meg vezérmű szet, ahogy én is terveztem, ez a köv program.

    Az egyik szerelő srácnak is Calibrája van, az már babán néz ki, bár csak távolról csodáltam. Dumáltunk is, kicsit megnyugtatott, hogy 1-2 dolog sztenderd Cali nyűg, de aztán a mester visszazavarta, hogy koncentráljon a kis Szuzukira, vagy mit bütykölt épp, mert sose lesz kész.
    Itt voltam, mert ugye nem reklámkodunk.

    Jó fejek voltak, láttak már Calit, pozitív benyomások.