• Alfa Of NS
    #46
    "Nyilván lehetne léghajóból is jobb alaki tényezőjűt csinálni, amivel el lehetne érni 3-400 km/h-s maximális sebességet"

    Nem igazán. Eleve iszonyat légellenállás lenne mindenféle képen, másrészt ha nagyon áramvonalasra építenéd, akkor adott gáztérfogat mellett nagy lenne a belső váz és a köpeny súlya, csökkentve a kapacitást.

    "A többletfogyasztásokról annyit, hogy a legjobb fogyasztási mutatóval rendelkező repülőgépek (pl A380) fogyasztanak egy utasra számítva 3.5-7x annyit, mint egy léghajó"

    Utánanéztem kicsit. Az A380 és a Hindenburg lényegében ugyanannyit fogyaszt 100 kilométeren utasonként: 3 litert. Persze a Hindenburg 80 évvel ezelőtti technika, szóval felezhető, harmadolható a fogyasztás. Az A380 7,5-szer gyorsabban repül, mint a Hindenburg tette. Ezen bukik meg sajnos a léghajó. Hiába építesz olyat, ami ötöd annyi költséggel szállít ugyanoda mint egy repülőgép, ha ötször annyi ideig tart az út. Ez árúnál még elmehet, személyszállításnál már nehezebben. Bár ha a repülőgépnél a becsekkolást is beleveszed némileg javul az arány.