aminek jó a motorja
  • TheLostOne
    #38
    Általában elég lapos a dieselek nyomatékgörbéje, így valóban nem annyira említésre méltó a csúcsnyomaték-fordulatszámtartomány.

    Annál inkább a teljesítmény, mert az vérzékeny pontja a dieselmotoroknak, baszhatod, ha például 5500-nál képes csak ehető teljesítményt leadni, miközben a nyomatéka meg visszaesik 4000 fölött. Persze ilyen szar dieselmotor remélhetőleg nincs manapság. A fogyasztást is nagyban befolyásolja mennyire kell kihuzatni mondjuk egy előzésnél, szimplán azért eszik kevesebbet egy diesel, mert alacsonyabb fordulaton üzemel túlnyomórészt, olyan 1500 körül van utazósebességre való beállás után, míg a benzinmotoroknak 2000-2500 körül egészséges ilyenkor. Ha örökké pörgetned kell, simán bukod az 1500-as utazófordulat fogyasztáselőnyét.