melyiket vegyem?
-
#59
1.6-os autóval 1.5 évig jártam M7 és M3 szinte teljes szakaszán (2 x 450 km) és azt kell mondjam, aki 110-el megy autópályán, az menjen a régi szakaszokon ne ott szopassa a többieket.
6.5-7.2 között szokott enni a gépem a fenti távon 140 körül (széltől, időjárástól nagyon függ). Ez a sebesség tökéletes... nem kínozza az autót, nem vészes a fogyasztás, és egy alkalommal a 3 óra 35 perc alatt értem célba (450km!), úgy, hogy Pesten városnak áthajtottam végig zöldet kapva, igaz ehhez nem 50 km/h kellett Pesten, de hajnali 4-kor a kutya nem volt az utakon.
Aztán egyik alkalommal k. ráértem és beálltam én is erre a 110-es tempóra... egyrészt ekkora távon a szemem kapartam ki mire odaértem, olyan k. lassúnak tűnt az egész, ráadásul majdnem 1 órával tovább tartott az út!
A fogyasztásom meg lett 5.9 l/100 (akkoriban olyan 280 Ft körül tankoltam 1 litert), vagyis 7.500 Ft-ba került egy lefelé út SPÓROLÓSAN, míg 7.2-es fogyasztással 1.500 Ft-al többe fájt, vagyis összesen 3.000 Ft-ot buktam minden egyes TELJES (2x450) úton azért, mert 140-el mentem.
Igen ám, de 110 esetében 2x1 óra elment összesen semmibe az életemből, ráadásul az ember türelme a hosszú hónapok alatt véges, egy idő után fél óra is sokat számít, no meg 140-el érzed, hogy fogy az út, 110-el meg még a kamionok se nagyon közelednek. Megérte-e 1 órával előbb érni 1.500 Ft-ért? MEG! BAROMIRA MEG!
Egyébként rengetegszer mentem bele trafiba 140-el pályán és egyszer sem kaptam semmit és nem véletlenül.
Az óra úgyis csal ~4km/h-t. Az autópályán a trafisok eleve rászámolnak szintén ~4km/h-t a megengedett maximális sebességre, vagyis ~135 körül mérnek, erre rájön az órám csalása és máris világos, hogy miért nem volt ebből soha gond. Bemértek 132-vel? Na bumm :-D Le sem szartak.
140 rulzik!