• opeca
    #70
    "A tabletek terjedésének kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten tablet-internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is. "

    Ez a lényeg kérem semmi más. A biznisz. Régen, amikor a notebook-ok kedtek beszivárogni az országba olyan áruk volt, hogy két havi átlagfizud elment rá egy az egyben. Nem volt se kedvezmény, se lenyomás a felhasználók torkán.

    Igazából mint külső szemlélő, folyamatosan az jön le, hogy itt már egy globális marketing-gépezet rajtolásának vagyunk a tanúi. Egy év alatt minden fontosabb gyártó elkezdett a tablet-piacban nyomulni, de olyan vehemenciával, hogy egy gazdasági szakember a haját tépte volna 10 évvel ezelőtt, ha ilyet látott volna.

    Ezek megtervezése, kivitelezése, gyártósorok felhúzása baromi drága. És úgy ugrottak egymás után a "kútba" mintha valaki megsúgta volna nekik, hogy gyúrjatok tabletre mert abból lesznek komoly eladások.

    Mert miről is van szó? Arról, hogy mára már teljesen összekuszálódott a kereslet-kínálat ok-okozati összefüggése. Régebben előbb felmérték a keresletet utána jött a kínálat, manapság mi van? Előbb jön a kínálat, aztán behúzzák a keresletet is.

    Ezért mernek egymás után ugrani a gyártók mert tudják, hogy ha esetleg az emberek önszántukból - sőt, erre nem is nagyon hagyatkoznak - nem vennének elegendő tabletet x,y gyártótól, akkor majd mi rávesszük őket, hogy vegyenek. Ez egy win-win stratégia, persze ehhez kell egy megfelelően, a reklámok és kedvezmények hatására agymosott réteg.

    Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, bár sanszos, hogy le fogják nyomni az emberek torkán és a piackutatóknak igaza, no nem azért mert olyan okosok, hanem mert van elég ráhatása a gyártóknak arra, hogy miképpen vetessék meg ezeket a kütyüket.