• opeca
    #15
    Valóban jó film viszont két fontos tényezőre épül. Az egyik, hogy az esküdteket realizmussal ábrázolja, kicsit meghökkentően ugye mint pl. baseball meccsre kell mennie ezért gyorsan mondják már rá, hogy bűnös...

    A másik pedig a logikai játék, ami gyakorlatilag ilyen korai Columbo-nak fogható fel.

    Szóval nem mindegy, hogy milyen a párbeszéd, és az sem, hogy mi a célja a csak párbeszédnek. Mert a 12 dühös ember esetében másról nagyon nem is lehet szó, hiszen az esküdtek a világ minden táján szépen bevonulnak egy szobába és diskurálnak.

    Egy sci-fit tudok most hirtelen említeni, amelyik hasonló párbeszédes stílusban de nagyon élvezetesen adja elő a történetet mégpedig Jefremovtól a Kígyó szíve.

    De az is egy helyzetbe kényszerített párbeszéd, miután egy idegen űrhajó közelít feléjük, tételesen átbeszélik, hogy miképpen kéne a kapcsolatfelvételt lebonyolítani mire kell vigyázni, mi lehet más, hogyan kommunikáljanak stb. stb.

    De ezt én pl. már filmen unalmasnak találnám, a 12 dühös embernél valszeg azért nem éreztem ezt mert túlontúl realista és valós társadalmi szinten kezeli a történetet. Nem lehetett mást belevinni, de egy sci-fibe, ha csak a párbeszédet kéne néznem, akkor úgy érezném, hogy már a környezet miatt űrhajók meg minden többet ki lehetne hozni.