-
Eriongtk #51 Most vagy trollkodsz, vagy tényleg nem érted.
"Szerinted valakit érdekel?"
igen, sok embert, köztük azokat, akik utálják ha scriptelt eventek zavarják meg a játékot (nehogy beleköss abba, h a játékok többsége, ha nem 1-2 kivétellel scriptelt eventeket használnak, mert nagyon jól tudom.), főképp ilyen sűrűséggel.
Példa kedvéért, hogy könnyebb legyen: van pár ellenség, akiket meghagyták, mert valami okosságot tartogatsz a számukra, igenám, de az a segédeszköz, amivel rossz napot szeretnél nekik okozni, az kicsit arrébb van, szóval rohand arrafelé, igenám, de eléred a trigger pontot, és beadja azt, ami "nem érdekelt senkit se" - jobb esetben pedig még azok az ellenségek is eltűnnek, akik ott voltak.
Vagy: Karaktered berohan 1 helyiségbe, és végignézi ahogy elrabolják a királlyányt (vagy akármit, lényegtelen). Amint vége ennek a bejátszásnak, utána meg ezzel, vagy hasonló mondattal nyit: "tejóég! a rohadékok elrabolták! vissza kell szerezni/ meg kell menteni!"
Ellenpélda: PoP is teli van ilyennel, ott viszont beleillik, nem érzed úgy, hogy elvették az irányítást/ megszakad a játékmenet
"Szelektív látás? A TPS kicsit furán vette volna ki magát."
Köze nem volt hozzá, amit leírtam.
Mennyi az idő? -- igen, szerintem is esni fog...
"Hát ha neked ahhoz a 10 perces egyik korongról a másikra ugrom részhez ügyesség kellet akkor talán nem kellene ilyen játékokkal próbálkoznod."
Nem csalódtam, ismét sikerült saját szájízed szerint értelmezni. Köze nem volt hozzá, hogy a nehézségét szidtam volna. Sőt, előbb még fikáztál is h hát ez nem PoP nehézségű:
"Vagy, ugrálgatós részeknél, POP módjára, huszad olyan egyszerű mint mondjuk 1 PoP esetében , de legalább ennyivel idegesítőbb ugrálgatós részhez mutatja végig az utat." - ezt írtam. Engedd meg, hogy fordítsak neked:
"uszad olyan egyszerű" -- utalva arra, hogy semmi nehézség nincs, 10 éveseknek csinálták --> A platformról B-re, ami előtted van, még keresni sem kell.
"de legalább ennyivel idegesítőbb" -- hiába egyszerűbb, annyival idegesítőbb. Nem azért tették bele, hogy bármiféle kihívást jelentsen, hanem, hogy ezzel is húzzák az időt. Monoton ugrálás, (kis túlzással) makróba rögzíthetnéd a lenyomott gombokat, és végigtudnál rajta menni (jajj, nehogy beleköss, h "megnézném hogyan mentél volna még azokon is túl makróval", mert nyilvánvaló hogy túloztam.
konklúzió: monoton volt az ugrálás, időhúzás.
"Igazából az hogy ezek a dolgok benne vannak a játékok 90% az egy közhely vagyis abszolút senkit sem érdekel."
Érdekes, kisebb-nagyobb játékértékelő oldalak mégis ki szoktak térni. Nem konkrétan erre játékra gondolok, hanem általában. Ha annyira egyértelműek ezek a hibák, ha annyiban benne van, akkor itt-ott-amott (nem noname oldalak) miért térnek ki rá esetenként?
Mert nem mind1 az előadás/megvalósítás módja. Ezeket meg lehet oldani úgy is, hogy nem veszed észre, többé-kevésbé beleolvad a játékmenetbe. Példa? HL2. Úgy reklámozták h jajj, mecsoda AI van benne - épületalattátbújósvideó.avi - Mégis, hülyére van/volt/lesz scriptelve, mégis lesz*rták kb.
Sok játékban alakalmazzák a QTE-ket (quick time event), melyben a megszokott "nyomd meg a felvillanó gombot, x időd van rá" megoldást alkalmazzák. Scriptelt? igen! Élvezhető? IGEN! Kihívás? attól függ. Van ahol nem randomizálják (pl tfu2) a megnyomandó gombot, akkor csak reflex+memória kérdése.
Mindezektől függetlenül a QTE-k jók voltak itt szerintem, látványosak.
Kíváncsi leszek ezekből mit hozol ki... komolyan.