szabályos xenon beépítés
-
#13
Azért mert a Xenonnak nagyon brutális fénye van.
A Xenon fényszorós autókon nem csak annyi a dolog hogy másképpen világít. Hanem hátúl az autón van egy automatikus szint szabályzó.
Ami figyeli, hogy mennyire terhelt az autó, azaz mennyire emeli meg az ormányát. Plusz, amikor az uton halad és mozog ennek a szabályózonak a feladata az, hogy a lámpát mindig a megfelelő magaságba tartsa.
Ezért nincs olyan xenonnal szerelt autó amiben nincs elektromos szint szabályozó. Ezt az utólag beépített xenonok egyike sem tudja. Max a belső lámpa magasság állítóval tudod állítani, de ezt is csak ugye max ha akarod. Így az autó mozgása közben, vagy ha nagy a súly túl magsra világít, és vakítja a szemből érkező autókat.
Ez a hivatalos indok.
A Gyári xenon azért tilos, mert ugye mindenki pontosan tudja, hogy nem fogja megvenni a szint szabályzót csak a lámpát. Ezért vakítani ugyan nem fog, de az előbb leírtak erre is érvényesek.
Ezért ez is tilos.
Plusz baleset veszélyes, hiszen mint írtam a xenon lámpáknak sokkal nagyon és erősebb vezetékek kellenek. Aki ezt nem cseréli könnyen ropogóssá teheti drága autóját..
Szóval nagyon komoly dolog ez, ezért nem engedik.
De mível az autónak egyetlen papírjában nincs benne, hogy xenonnal, vagy a nélkül helyezték forgalomba, így ha belerakod a gyári cuccot csak egy dolog miatt bukhatsz meg, hogy fog találni belső fényszóró állítási lehetőséget ami a xenonos autóban gyárilag nincs.
Szóval ennyi lehet a bibi, de melyik vizsgabiztos fogja ezt megnézni? Ott a pont egyik sem. Főleg ha normálisan minden müködik. És ha kinyitja a motorháztetőt nem egy átfúrt megbuherált szar lámpát, hanem egy gyári gyári kábel köteges lámpát talál.
Sosem mondja meg hogy az nem az.