#20U2: okés, de amikor bevetették akkor meg nem néztek utánna, hogy időközben már van olyan fegyver ami leszedi. Ők feltételezték, hogy nincs.
Igen. A Hidegháború legsötétebb időszakában, mikor az elektronikai felderítés nem létezett, máholdak sem voltak biztos naprakészek voltak abból, hogy rendszerbe állt egy új szovjet rakéta. Te magadnál vagy? Egy olyan országról van szó, ahol az akkori világ legkeményebb diktatúrája volt talán.
1992 előtt konkrétan az Sivatagi Vihar alatt használták és Granadában pár darabot. Sokkal nagyobb számban és sokkal inkább kiépült légvédelem ellen, mint a szerb. A szerbek sikeren azon alapult, hogy tudták, hogy az irakikakat mivel verték laposra. A szerb légévdelem lényegében a túlélésre játszott. Nem is értem, hogy miért pont 1992-őt választottad, a gép már 1990 táján is ismert volt, csak képességei nem. A '80-as évek legvégén hozták nyilvánossára a létezését. A B-2 bemutatója, pl. nyilvános volt, akkor felesleges volt titkolni az egy generációval korábbi lopakodót...
Radar: mivel a hidegháborúban fejlesztették a SZU ellen ezért a hiba ott volt, hogy megint olyat feltételeztek ami nincs. A legnagyobb ellenségének régi radarjai voltak, tehát az F117A potenciális célpontá vált volna ha tényleg háborúra kerűl a sor. Oda se neki...
Akkoriban kezdtek átállni a méteres és deciméteres tartományról a kisebbre. Sz-300, Buk és társai. Szerintem előbb tájékozódj a légvédelem 2x2-je táján...
F117A: ahhoz képest a B1-et 1976-ba mutatták be ami az F117A továbbfejlesztése volt. Tehát lehet, hogy 1978-ban mutatták be az F117A, de a fejlesztése már a 60-as években elkezdődött, a Northop erősen foglalkozott a csupaszárny technológiával.
Komlyan mondom, hogy itt már az asztalt csapkodom a röhögéstől. A B-1 egy stratégiai bombázó ami atomfegyverek hordozására szolgált, az F-117 meg egy precíziós fegyverekkel ellátott taktikai csapásmérő, mint az F-111F. Igaz, hogy szubszonikus, de csökkentett észlelhetőségű.
A B-1B-t a SAC repülte, az F-117-et meg asszem a TAC. A Hidegháború alatt lényegében csak atomfegyverek bevetését gyakorolták a B-1B gépekkel. Az F-117 az új NATO doktrína szülötte volt, ami egy esetlegesen hagyományos fegyverekkel vívott háború nyitányában kellett, hogy az első lépcsős alakulatok mögött minden hidat és fő utánpótlási kapcsolatot leromboljon. A szovjetek mennyiségi fölénye az első napok után elolvad volna, mert az első egységek sem lőszert, sem ellátmányt, sem erősítést nem kaptak volna.
(Mellesleg a B-1 programot Carter elkaszálta és csak Reagen támasztotta fel. Lényegében az F-117 után áll nagy számban szolgáltba csak.)
Űrhajózás: azért a tény tény marad: az orosz technológiára támaszkodik az amerikai űrcsapat.
De nem azért, mert technológiailag rászorulnek. Ez egy idióta politikai döntés következménye. Nehéz a felfogásod?
Skylab: a MIR alatt is volt fokozott naptevékenység. Tudod a Skylab után 10-20 évvel nagyon könnyű okosnak lenni...
K: tudommal az AK megbízhatóságát még a nálunk okosabbak sem kérdőjelezik meg. Az amcsik csodafegyveri meg egy komolyabb homokviharban pusztulnak el.
Javaslom olvad végig a HT topikot, vagy kérdezd meg Cifu-t. Ahgy mondtam, nem 40 évvel ezelőtti hírekből táplálkozzál.
Amúgy megnézném, hogy hány nyugati 1960-ban gyártot autó ment volna el akkor az orosz tajgán...
Szerinted Kanadában és a Skandiván országokban mi a pékkel mászkált az erdész? Nehogy azt hidd már, hogy attól mert orosz bírja a telet. A szomszéd Ladáját konkrtéan mi toltuk be télen, mert az akksija a garázsban is lemerült télen néha...
ui. a lada a volga és társai gond nélkül mászkáltak ott.
Az álag szovjet embernek autója sem volt, de oda se neki...
Még egy apró HT vonal megjegyzés. Az F-15/16 gépekre adott szovjet gép a MiG-29 / Szu-27 volt. Kb. 10-12 évvel később, akkor érték el nagyjából a névelegesen a bevethető állapotot. Akkor sem érték el az 'A' verziók képességeit, mikor ezen gépekből már a fejlettebb 'C' verziók kezdtek elterjedni.
Lényegében az oroszok mindig csak válaszoltak a meglevő fenyegetésekre a '60-as évek után. Később jött a 4. generációs vadász, BGM-109 és AGM-86 és társaira a MiG-31 + R-33. Egy tisztességes rephordozó összerakására is képtelenek voltak, mikor a jenki már 35-40 éve szuperhordozókat gyárott.
Komolyan mondom egyszerűen nevetésges a feltételezés orosz technológiai fölényről beszélni. Akkor nem omlott volna össze a SZU, mert tudtak volna versenyképes terméket gyártni és dollárért eladni. Ma is miből élnek? Azt adják el, ami a földjük alatt van. Olaj, gáz, urán. Hozzáadott érték szinte 0...