• kvp
    #94
    "Ami az Alstom metrókocsikat illeti, az vagy tényleg nem jó, vagy direkt "találtak" pár hibát."

    Tenyleg nem jo. A prototipusnak kint mar volt egy rafutasos balesete, amikor szoftverhiba miatt nem mukodott meg a veszfek sem. Hogy ezt miert nem korabban vettek eszre, ez a kerdes.

    A metro-hev osszekotessel tobb gond is van. Erdekes peldaul, hogy magyarorszag utolso baloldalas kozlekedesu vasuti vonala a godolloi hev. Igen, ezt az egy vonalat nem epitettek meg at az egesz orszagban, hanem meg a reformkori szabalyok szerint jar. Egyebkent technikailag megoldhato, csak penz es elhatarozas kerdese.

    "Asltom helyett lehetne egy olyan új jármű, ami rotterdamba is közlekedik = Metró is tud lenni és hév is felső vezetékkel."

    Ilyen a kisfoldalatti is. Igazabol az egy foldalatti alacsonypadlos villamos a 19. szazadbol. A mostani jarmuvek normal aramszedovel a probauton meg villamossineken jartak. Barmikor epithetnenek ilyen vonalakat, ha a vezetok akarnak. (uj epitesu vonal eseten akarmekkora jarmumagassaggal es hosszal)

    Nallunk egyebkent a sinhalozat tobbe kevesbe szabvany, igazabol ket valtozat van csak. Letezik egy keskeny sinkoronaju villamosvonali szabvany, amit ma mar itthon nem nagyon hasznalnak, Graz-ban viszont csak ilyen van. Ez azert jo, mert a villamosoknak lehetoseguk van a valtokon es a keresztezeseken a nyomkarimara nehezedni, ezert nem kattognak, mivel nem esnek be a sinek kozze a reseknel, viszont cserebe a nagyvasuti sineken nagyon kattongnak, mivel ott viszont a keskeny kerekek miatt beesnek. A masik a szabvany nagyvasuti rendszer, ilyen a mai szabvany villamossin is. Ezen elmennek a nagyvasuti jarmuvek is, pl. a mav motorvonata a godolloi hev sineken szokott jarni a belvarosig, de a Moszkva teren at is vontattak tartalyvagonokat a keletibol amig a mai millenaris helyen meg gyar volt. Szinte semmi nem akadalyozza azt, hogy a nagykoruton szemelyvonatot vontassanak ha akarnak, de regen a delbudai hev is bejart a villamossineken a korterig. (ma mar a vonal sincs meg, pedig regen ott jart par hev vonal)

    Mint mondtam nekunk itt Pestre most a legolcsobb az elektromos busz (troli) es a hagyomanyos villamos lenne. (mindketto mehet akar kereg alagutban is, ha valahol szukseg van erre) Lehetoleg mindkettot hazai uzemben eloallitva, mert akkor az aruk jo reszet visszakapja az allam adok formajaban es annyival is kevesebb segelyt kell kifizetni. Egy keregvasutat meg akar kezzel is ki lehet asni, ha van eleg munkanelkuli munkas.

    ps: A koruti villamos forgalma jopar nehezmetroenal is nagyobb, ezert is kulonleges a vilagban. (meg az egyik legregebbi meg uzemelo vonal)