• Kara kán
    #68
    Álmodozzatok csak, majd csak beleér a kezetek a bilibe.

    Tessék tudomásul venni, hogy a legolcsóbb szárazföldi, felszíni közlekedési mód a {villamos,hév,vasút}. A baj csak az, hogy ezek most nem kompatibilisek, más a nyomtáv, mások a kocsik. Ki kellene alakítani vmi egységes cuccot. Ennél olcsóbb nincs. A függővasút is drága, és földrengéskor a fejedre omlik. A metró is drága, ráadásul, ha tűz van, akkor megöl a füst. De, e függővasút és metró, kényszerből alkalmazható, ahol sűrűn lakott területek vannak.
    A föld gyomrát persze még lehet furkálni, de alapvetően én a felszíni közlekedésben hiszek.

    De kit érdekelnek annyira a kínaiak?
    Térjünk vissza Pestbudára!

    Itt a legolcsóbb észak-dél irányú közlekedési forma a szárnyashajó lenne völgymeentben, Óbuda-Újpesttől le Csepelig, közben egyetlen megállóval, mondjuk a Parlament-Batthyány tér előtt. Ennél gyorsabb megoldás nem lenne Pesten, pláne csúcsforgalom idején.
    Vajon az idióta közlekedéstervezők erre miért nem gondolnak?
    Persze, a visszaút már csak turistáknak való sétaút, esetleg áruszállítás, meg ilyenek lennének.

    Elismétlem a lényeget, mert nehézfejűek vagytok:
    - mondjuk reggel indul 4 szárnyashajó Újpestről-Óbudáról déli irányban: 6:30-kor, 7-kor, 7:30-kor, egy nyóckor.
    - lemennek Csepelre, ott kipakolnak egyenként 1000 utast. Sorra visszacammognak északra, áruval megrakottan kb. du. 2-re.
    - délután kettő körül megint leúsznak, megint vissza, és
    - este megint.
    Tehát a 4 szárnyashajó naponta csinál 3-3 fuvart le és fel. Ez összesen 36 ezer utas, és 12 fuvar északra.
    A menetjegy mondjuk 400 ft. ami versenyképes a BKV-vel.
    50 km/h-ás sebességgel számolok, tehát a távot max. fél óra alatt tenné meg lefelé. Felfelé ugye 2 óra, a rakodással együtt 2,5-3 óra lesz. Épp jó.