kvp#56
"akkor már inkább építsenek hév-et, vagy még inkább mágnesvasutat. a járatsűrűség növelhető, az nem gond."
Pont az a lenyeg, hogy ez sokkal olcsobb, gyakrolatilag annyiba kerul mint egy vele azonos kapacitasu villamos, csak nem kell neki sajat sav. A jobb megoldas egyebkent a magasvasut lenne, mint a vilag sok reszen, ahol az utca folott megy a vasut, lent meg az autok, mert igy azok nem tudjak zavarni egymast. Csak az sokkal dragabb lenne. Egyebkent a keresztezodesek kivetelevel ez alatt a jarmu alatt is elferhetnek a kamionok is, megpedig ketsavos ut eseten a ket oldalso sin megemelesevel (betonkeritesre helyezesevel), ami lehetove tenne, hogy barmilyen kozuti jarmu elferjen alattuk, majd a keresztezodeseknel vissza lehet oket sullyeszteni az utcaszintre. Tehat a jarmuvek jarhatnak felszini jarmukent, felig emelt vasutkent es teljesen szeparalt magasvasutkent is. A szelesebb nyomtavbol adodo nagyobb kapacitas pedig lehetove teszi az utasletszam noveleset emeletes vagonok es hosszabb szerelvenyek nelkul.
"túl széles, nem bírná a csavaró nyomatékokat rendesen."
A kikotoi kontenerdaruk ugyanilyen szeles sinen gurulnak, es nem csak a sajat tomeguket, hanem komplett kontenereket is elbirnak. Es ezek a daruk tobbnyire nem ket sav szelesek, hanem tobb kamion, vonatsin es kontenertarolo felett gurulnak. Tehat a technologia adott, a hasznalata csak a dontesen es az autovezetok figyelmen mulik. A dontes a kinai allam vezetoinel van, az autovzetok pedig vagy megszokjak es odafigyelnek, vagy lecsukjak oket.
ps: Az idealis megoldas egyebkent az iranyonkent szintben szeparalt, varoson belul vezetett sines jarmuvek hasznalata lenne, lehetoleg fold ala sullyesztett utakon. Tehat lenne a talajszint alatt ket szint aluljaro, ahova a hagyomanyos jarmuvekkel behajtva azok atalakulnanak sinen vezetett elektromos jarmuvekke. A keresztezodeseknel a kanyarodo iranyok a szintvaltas miatt rampakkal lennenek megoldva. Egy ilyen halozaton jarhatnak a varoson kivul kezzel vezetheto szemelygepjarmuvek, tovabba csak a varoson belul hasznalhato elektromos automata taxik es buszok is. Ez a rendszer akar a jelenlegi varosokba is megepitheto, csak az utcak szintje ala kell sullyeszteni 2-4 szintet. Legalulra a kozmuvek kerulnenek egy kozmualagutba, igy javitasuk tobbet nem igenyelne asast. E folott lennenek az iranyonkenti szintek, kozvetlen kapcsoltattal a foldalatti parkolokhoz. A jarmuvek vezeteset egy kozponti, de a kisiklasok elkerulesere a burkolatbol kiemelkedo sinnel es 4 a jarmuvek aljara szerelt vezetogorgovel lehetne megoldani, ez akar utolag is felszerelheto egy mar meglevo jarmure. Az elektromos hajtasrol a jarmuvek hibrid hajtaslanca gondoskonda, a kozepso sin ket oldalarol vett aram segitsegevel. Az iranyias mivel sinen mozgo rendszerrol van szo, konnyen automatizalhato. (egyebkent japanban az odaibara meno 'buszok' is ilyenek, tehat a technologia megvan)