• kvp
    #110
    "Tehát nincs szükség a kettes metrót áttépiteni felső vezetékesre. Csak egy univerzális jármű kell ami nem lenne drágább egy alstomnál."

    Egy olyat ami kepes kezelni a jobbos es balos kozlekdest es a magas es alacsony peronos megallokat. Mondjuk azok a hasznalt hannoveri villamosok pont erre lettek kitalalva, ott ugyanis felig metrokent jartak. Viszont az orosz metro es a hev szelesebb, tehat hasonlo de uj jarmuvek kellenenek. Az ors vezer teri osszeskotessel a nagyobb gond, hogy jelenleg eppen utban van vagy az aluljaro vagy az arkad bevasarlokozpont, vagy mindket jelenlegi vegallomast at kellene alakitani/elbontani. (ez utobbi lenne a realis) Ha a hev vonalat nem alakitjak at, akkor az orson lenne egy keresztezes, ahol cserelnek az iranyok. (vicces, de egy keresztvaltoval megoldhato) A tobbi infrastruktura maradhatna ahogy van. Persze lehet, hogy nem nyernenk vele annyit, mert mas a hev es a metro menetrendje, tehat a legtobb szerelveny ezutan is az orson fordulna vissza, ugyanis amikor a metron 2 percenkent jar egy szerelveny a hev meg mindig csak 5 percenkent jar, tehat 10 percenkent egy-egy irany. (a godolloi hevnek ket kulso vegallomasa van)

    "A troli nem tud kiszolgálni nagy tömeget. A villamos már jobb külkerületekre. A metróval sincs baj mert hosszabtávon jobb lehet, de normálisan kell megépiteni és tervezni."

    Trolik a felhordo halozathoz a nem csuklos buszok helyett, villamos a gerincvonalakra a csuklos buszok helyere. Eleg olcso es egyszeru megoldas lenne. Ha kesobb novelni kell a kapacitast, akkor eloszor csuklos troli, majd ha mar ez is keves, akkor villamos.

    "A kereszteződés és a kanyarodás sztem még mindig nincs megoldva. Mekkora forgózsámolyok kellenek erre? Érdekes szitu, h beszélgetsz valakivel, aki aztán a forgótrepnin állva odébb megy 2 métert."

    A videon latszik, hogy csak egy normal szelessegu atjaro van ket egyseg kozott. Az utasok alapvetoen nem jarkalnak at ma sem egyik metroszerelvenybol a masikba es nem zavarja oket. A kanyarodas pedig egyszeru, mert latszik, hogy minden jarmunek van 4 darab 2 kerekes forgozsamolya. Ha nem sinen menne, tenyleg tudna oldalazni is. (persze ha eppen nincs alatta semmi) A kinaiak nem egy lehetetlen rendszert talalktak ki, csak nem biztos hogy praktikus. Mernoki szempontbol nincs vele semmi baj, kozel 100 eves technika is eleg hozza. A hatekonysag es a feladatra valo alkalmassag mar mas kerdes. En szemely szerint a videoban mutatott foton levo teljesen tomott buszsavra tennek gyorsvillamost. Nem lenne tobb hely az autoknak, de olcsobb es egyszerubb megoldas ha mar amugy is van iranyonkent 3 sav.