djhambi#291
" Ha most bevezetnék a kötelező 2 felsőfokú érettségit, igazságtalan lenne azokkal szemben, akik nem így készültek, sőt már túlvannak az érettségin."
Igazából alig lenne pár ilyen ember, mert az előő rendszerben is ilyen volt. Persze lehetne jó előre bejelenteni, hogy a diákok készülhessenek. Sőt, fontos, hogy ne hiányozzanak alapvető középiskolai elvárások a felsőoktatásból. Nyugaton igaz, hogy alacsonyabb szintű a középiskolai oktatás, de ott az egyetem előtt van 1-2 év felkészítő iskola.
"Na szóval visszatérve, lehetne felvételi úgy, mint pl. zeneművészeti egyetemen (nah ott a bolognai rendszerre átállás az katasztrófális szó szerint...), hogy ténylegesen azokat vegyék föl, akik azon a területen megfelelően alapképzettek"
Régen a felsőoktatásban külön felvételi volt egyetemre,főiskolákra, csak először ezt érettségivel lehetett kiváltani, aztán azt is módosították a 480 pontosra.
"Ott már hozzászoktak, itthon viszont először sokminden mást kell helyreállítani, aztán vezessék be, RENDESEN ÁTGONDOLVA a fizetős rendszert."
Talán egy politikától független szakértői testületnek kéne kidolgoznia.
"Azt viszont semmiképp, hogy a legjobb X százalék kapja meg csak, mert az biztos, hogy nem lesz igazságos."
Szerintem ez pont igazságosabb. Ugyanis intézményenként, illetve intézményeb belül, de egy karon belül szakonként is változik a tanulmányi átlag. Pl. nálunk volt olyan évfolyam pár éve, ahol 1.98-ra már adtak ösztöndíjat. ^^ A tanulmányi átlag 2.5 körül van valahol félúton. Mivel ennyire nagy a szórás, ezért a szivatós szakokon senki se kapna ösztöndíjat, a kamu szakokon meg mindenki. Tehát pont a mérnökök, orvosok, akik többet tanulnak, kepnának keveebbet. A sors iróniája, hogy az ő féléves képzésük ráadásul költségesebb is a műszerek, készülékek, illetve a felszerelések és a boncolható emberek miatt.
Ezért lehetőleg homogén csoportokat kell kialakítani, pl. egy csoport lehet a BME-VIK-mérnök informatika szak BSC szakirányon tanuló hallgatók. Mert az alap és szakirny között is van több, mint egy egész jegy a tanulmányi átlagban.
"Az biztos, hogy így ahogy van nem maradhat az oktatási rendszer. De erre rárerőltetni kapásból egy fizetős rendszert, az meg pláne nem lesz jó."
Nem tudom, hogy mik lettek volna a Gyurcsány-kormánybeli tandíj beveztésének hibás pontjai, mert előre nem lehet tudni. De szerintem pont azt a dolgot szavazták vissza az emberek, amit jól csináltak meg. Dehát mi a saját sorsunk kovácsai vagyunk. Magyarország 20 éves mélyrepülését nem lehet a külföldiekre fogni. Meg van egy-két kiugró pozitívum, pl. a válságkzelésünk példamutató volt Európában, de az 50 év alatt felgyülemlett eladósodottság mellett ez lószar. Aztán meg jönnek a beígért adócsökkentések is... (Érdekes, hogy beígértek 7-7.5% hiányt GDP-ben, és már az eurón gondokodnak, mert azt ugye csak 3% fölött lehet megejteni. Ez is mozi.)