elektromos, napelemes, hibrid- és egyéb alternatív meghajtású autók
-
Sequoyah #295 De nem beszelunk ugrasrol. Meg a legelvetemultebb orszagok is 10 eves tavlatban dolgoznak, de 20-30 ev a realisabb arra, hogy nem is az osszes auto, de mondjuk a fele villanyauto legyen.
20-30 ev alatt siman le lehet kovetni. Es mivel mar most sem ritka a villanyauto, mar nagyban gyulik a tapasztalat, a szolgaltatok pontosan latjak az aramingadozasokat es felhasznalasi szokasokat, szoval boven van idejuk felkeszulni.
Ha a lakóparkoknál is pár év alatt megjelenne a sok villanyautó, akkor kb. 2 gyorstöltő és 10 lassútöltő autó meghaladná a teljes csúcsfogyasztását egy tömbnek. Izé...
Itt sem rendszerben gondolkozol, es feltetelezed, hogy mindenfele fejlesztes es valtoztatas nelkul jonnek a villanyautok. Pedig itt egy okoszisztemarol van szo, aminek egyik oldalon reszei az olajkutak, finomitok, benzinkutak, tartalykocsik, masik oldalon pedig az eromuvek, kabelek stb...
Amikor az autok megjelentek az autok 100+ eve, mennyire hihetetlennek tunt, es mekkora befektetesnek latszodott az, hogy minden sarokra benzinkutat epitsenek, es orszagokat turjanak fel az olajert? Ha belegondolok hogy naponta ezertonna-szamra kell behordani ezt, az egyebkent veszelyesen gyulekony folyadekot a varosokba, nekem ijesztobbnek tunik, mint a trafok egyel nagyobbra cserelesenek az otlete:)
Egy mar letezo, jol ismert rendszert kell upgradelni, ami nem kihivas, hanem csak befektetes.
De mint irtuk, ha ejszakai aramrol van szo, akkor az sem biztos hogy komoly ugrasra lesz szukseg.
Tudod te, hogy ennek milyen költsége van? A villanyautózás így minden, csak nem olcsó lesz.
Nem ertem miert kene ennek olcsonak lennie. Nagyon felreertetted a villanyautozas celjait, ha szerinted ez benne a legfobb, vagy barmilyen vonzero. Ne keverd ossze ezt azzal, hogy a kormanyok adokedvezmenyekkel es ingyen arammal probalnak csabitani.
A villanyautozas ket elonye hogy egyreszt nem szennyezzuk a levegot, masreszt elvagjuk a mely integraciot az olajfuras es a kozlekedes kozott. Meg ha most nemely orszagban tovabbra is olajjal/szennel taplaljak a villanyautokat, vegre meglesz a szabadsag, hogy ezen valtoztatni lehessen. Egy eromuvet mindig konnyebb lecserelni, mint egy tarsadalom fogyasztoi es szennyezoi szokasait megvaltoztatni.
A fentiek pedig megernek eleg komoly plusz raforditasokat is.