elektromos, napelemes, hibrid- és egyéb alternatív meghajtású autók
  • molnibalage83
    #294
    Válasz erre.

    Ennél jóval többről van szó...
    De, ekkora ugrás nem volt a fogyasztásban soha. A viszonylag moderált töltés is összemérhető egy áltagos több fős háztartás fenntartott csúcsfogyasztásával. Minden más töltés meg messze, de messze űbereli. Ezt nem hajlandó megérteni a többség...

    Igen, mérnök vagyok. Nem műszakilag megoldhatatlan a feladat, csak a sok sötétzöld és a hurráoptimsta szarik erre. Ha egy mai átlagos Bp-i vagy Bp környéki benzinkút töltési forgalmát lecsereélnéd 50% villamosra, akkor kb. 10-20 MWe villamos kraft kéne oda, amihoz kell egy 20 kV-os trafó. Ilyen teljesítményben ez laza 100 milkás kiadás. Izé. Na ilyenből tucatszám kellene...

    Ha a lakóparkoknál is pár év alatt megjelenne a sok villanyautó, akkor kb. 2 gyorstöltő és 10 lassútöltő autó meghaladná a teljes csúcsfogyasztását egy tömbnek. Izé...

    És akkor még a puszta teljesítményen kívül szó sem esett a cos (fi)-ről és egyéb stabilitási dolgokról pl. hogy a helyi feszültésg meddig horpad be.

    Tudod te, hogy ennek milyen költsége van? A villanyautózás így minden, csak nem olcsó lesz. Ha meg az áram iránti igény nő, akkor az ára is nőni fog. Németországban meg már kb. most annyira drága villanyt "tankolni", mint szénhidrogént.