A topikban a személyeskedés, trollkodás nem elfogadott. A téma a magyar őstörténelem!
Mindenki szíveskedjen forrást, bizonyítást bemutatni az érvelésénél. (az értelmetlen vitákat kiküszöböli)



Akit sérelem ért, az lehetőleg ne álljon le vitázni a másik féllel, hanem írjon nekem (Zenty) privát üzenetet.
  • hollófernyiges
    #1692
    1. Miért tettek volna ilyet Habsburgék? Mi volt Szűz Mária képén olyan ami miatt lecserélték? Itt valami titok lappang! :)
    2. Na nézzük csak, az alsó korona görög feliratú, kimondottan görög szentek vannak rajta (Damján, Kozma és Demeter mind bizánci kultuszúak, Konstantint meg persze utólag tették oda az összeesküvő osztrákok), a felső pántokon más stílusú, latin feliratú apostolképek (melyek közül Pap Gábor állításával ellentétben Szt. Fülöp nem Szkítiában, hanem Szíriában, Frígiában és Görögországban térített), középen egy második Krisztusképpel, akinek a hasába ütötték bele a keresztet (ja igen, állítólag van egy 130 éves fénykép amelyen úgy látszik hogy a keresztnek készített lyuk nem utólagos fúrás, kár hogy ezt a képet még senki sem látta). Hát valóban meggyőző egységes tárgyról van szó.
    3. Dukász Mihály 1075-ben küldött Gézának koronát, nándorfehérvári lovagias viselkedéséért. Persze hogy ezt vagy másikat, nem lehet tudni.
    4. A homlokon levő, abroncsról kiemelkedő kép a főhely, a hátul levő ugyanilyen kiemelkedő a második. Bármely más, az abroncson levő hely, egyenrangú az összes többivel.
    5. A pontos névátírás nem volt erénye a korabeli krónikásoknak, pláne hogy többnyire betűjűk sem volt a hangokra. Maga a Géza név is egy 17-18. századi hibás olvasat eredménye, eredetileg Gyécsa vagy Gyevicsa lehetett. Ezzel együtt Geobitzasz-Géza azonosság csak feltételezés, mondjuk eléggé erősíti, hogy a teljes felirat: Geobitzasz, Türkia királya.