teddybear#56
Először is, a kompozit anyagú borítás egyik eleme alufólia. Másrészt a másik eleme karbonszál (grafit), az is vezető anyag.
Másrészt, a repülőgép felszíne a körülötte áramló levegő dörzsölő hatása miatt statikusan feltöltődik, ezért raknak rá a szárnyvégekre kisütő elektródákat. Ezek viszont nem érnek semmit sem, ha a feltöltődött felület és a kisütő elektróda között nincs vezető réteg.
Ami a robotpilóta hibáját illeti, volt ilyen, de már kiküszöbölték vagy tíz éve. Most már dudál, és automatikusan lekapcsol, ha nincs bejövő jel.
Egy interkontinentális utasszállítón mindenképp van GPS, de több más módszer is van a helyzetmeghatározásra. Elsőnek ott van az inerciális navigációs rendszer, másodiknak a többféle rádiónavigációs rendszer, és még a radar is van, ha meg minden kötél szakad, kérhetnek rádióbemérést is.
Az hogy nem közvetítenek mindent, az normális, tekintettel kell lenni az átviteli sávszélesség korlátaira is. Egyre több gép repül egy adott légtérben, hamar bedugítják a sávszélességet. Másrészt, van olyasmi is ami nem tartozik másra, ezért nem is küldik el, akkor sem, ha képesek rá.