Seat Leon EuroCup
-
#29
De kár, hogy nincs ha! Mert ha lenne HA, akkor végig álmodHAtnánk, hogyan kell győzni a nyolcadik helyről. A fordított rajtrács a tegnapi győzelem után szerencsétlenséget hozott, a mezőnyt bedaráló Michelisz az 5. körben feladni kényszerült, egy ütközésben eltört a lengőkar az autóban. A brnoi WTCC-s versenye így ugrott.
Pedig most nem volt panasz semmire. Nagyon erős magyar csapat sorakozott a rajtrácson. Mindenki tudta, de hisz látták is remélem, kérdés nem fér hozzá, sima győzelem lett volna. Szokatlanul nagy küzdelem volt a rajt után, de nem sportszerűtlen. Szorosan „simultak" egymáshoz a versenygépek, először a szintén zengős Larini futotta a leggyorsabb kört, nem csoda elöl a saját tempóját autózhatta. Norbi a harmadik körben már a leggyorsabb volt, kulturáltan hámozta magát át a mezőnyön. Elnézve a tempóját a többieknek annyi esélyük volt, mint Aczél Endrének Zidane ellen lábtengóban. A közeli képeken látszódott, hogy az autó bal eleje megsérült és az első visszaelőzésnél tudtuk, hogy nagy a baj.
Azonnal jött a rádión az üzenet:
- Keresztbe áll a kormányom! Vezethetetlen! - ennyi hallatszott a nagy recsegésből.
- Nyomjad picikém, ne törődj semmivel! - így a csapat.
Norbi az a versenyző, aki ha kell, kormánykerék nélkül is behozza az autót, de ez most esélytelenebb volt, mint a Columbiával földet érni a NASA központban azon az ominózus napon. Minden képváltásnál megelőzte valaki, majd egy kis kilinccsel előre a sóder szélén, azt még megfogta, de utána elvette. Begurult, hogy újabb csalódással erősítse magát.
De az az öt kör, amit a futamban töltött, nagyon szép volt. Az időkből persze tudtuk, hogy gyorsabb a többieknél, várható volt beszántja őket, de azt is tudtuk, ha megtörik, végünk lehet. Nem is lehet ezzel mit csinálni egy márkakupában. Hiába ment okosan, hiába óvta a technikát, lengőkar nélkül nem csak lengeni, de versenyezni sem lehet. Mesteri előzéseket láttunk, mint amikor egy kék színű feketepárduc ront a piros gazellák közé. Persze azt a párduc is tudja, hogy a szarvakkal fel tudják nyársalni és ez most nem volt elkerülhető.
Most nem ülök le vele beszélgetni, mert leírtam, ami történt, nem kérdés csalódott, de az első öt körére tényleg büszkék lehetünk. Nem szeretném újra átbeszélni vele, hogy megint szerencsétlenek voltunk.
Kérdezem én csöndben, lehet szerencsétlen egy magyar fiú, akitől három bajnoki címet várunk, három különböző bajnokságból? Nem gondolnám. Egy-egy futamban benne van a csalódás, de ha belegondolnak, hogy rögtön az első futamot nyertük, nincs miért szégyenkezni.
És akkor még itt van Andrea Larini is, aki a második futamot megnyerte a színeinkben. Sporttörténelem az életünkben, minkét nap zengős autó győzött, szegény spanyolok, svájciak és a többiek semmit sem értenek csak kergetik a Zengő feliratot szombaton is és vasárnap is.
A győzelmet a WTCC egykori F1-es versenyzőjével a WTCC-s Nicola Larinivel ünnepeltük, aki Andrea testvére. Ha ezt nekem Dávid Sándor 1983-ban bemondja a tévében, nem hiszem el.
Michelisz egy hét múlva Jaramaban a spanyol bajnokin folytatja a pontgyűjtést, két hét múlva Brno Eurocup, párhuzamosan magyar bajnoki a Pannónia-ringen. Sírhatnánk, de nincs rá időnk. Én most elmegyek zuhanyozni, a végtelenül boldog zengős futamgyőztes Larini most ölelt meg csatak izzadtan, pezsgősen... egy kortyot csavarhatok valakinek az ingemből?
Forrás:http://www.markakupa.hu/micheliszt-osszetortek-de-igy-is-zengos-siker-larini-gyozott/232/