Harckocsivontatók a kezdetektől napjainkig
  • pszihopata
    #26
    Ha már itt tartunk,a harckocsik motorjai ún. mindenevő dízelmotorok,ahol a literteljesítmény és hatásfok a béka segge alatt van.
    Sokkal fontosabb az igénytelen robosztus felépítés.A hatalmas motorok szervíze horribilis összeg,a lánctalpak nem kenhetőek,az erőátvitel is töredék üzemórát bír egy teherautóénak.
    Pl:nálunk állandóan kuplungosak voltak a harckocsik,egy kuplungtárcsa akkoriban 1.5 milla volt bele./és ez ruszki technika/

    Míg a polgári életből szinte egy az egyben átvett vontatók elsődleges szempontja az olcsó üzemeltetés,és hosszú szervízidők.

    A 2. vh. óta a harckocsik 99%-a soha nem vesz részt háborúban,viszont gyakorlatokon igen,ahova békeidőben valahogy hurcolászni kell őket.
    A lánctalp és a gumiabroncs surlódását meg had ne kelljen itt ecsetelni!


    Ha már a ruszki vontatókat pocskondiázod,akkor jusson eszedbe hogy a szovjetúnió 50-60-as éveiben a fogyasztás nem volt kérdés,mert egyszerűen fürödtek a nyersolajban./még ma is/

    A kraz v8-as dízelmotorja amúgy alig eszik többet mint a mai vontatóké.