Lesz-e valami az új magyar hibridautóból?
  • Pheel
    #69
    Kocsim nem a munkábajárás miatt van, tehát ha nem használom erre, akkor is fizetem a fix költségeket. Marad tehát a benzin.
    A munkahelyem 10km-re van. A kocsim 7,2 litert eszik nagyátlagban. Számoljunk 10-zel, mert dugók stb.
    Egy hónapban átlagosan 22 munkanap van. Napi 20 km.
    22x20 = 440 km.
    44 liter üzemanyag. 310 Ft egy liter benzin.
    44x310 = 13 640 Ft
    Felnőtt bérlet: 8250 Ft
    Ha jeggyel járnék, akkor naponta 4 db-ot használnék el. Egy jegy 270 Ft, de számoljunk 10-es tömbbel! 2350 Ft
    Egy jegy tehát 235 Ft. Napi 4 jegy: 940 Ft.
    Ha jeggyel járnék, akkor az üzemanyagköltségből 14 és fél napra futná.
    Autóhasználat napi költsége: 620 Ft.
    A bérlet addig olcsóbb, míg legalább 14 napig járok autóval.
    Jó idő esetén kerékpárral járok.
    Tehát, ha heti 2x bringázom, akkor máris olcsóbb a kocsi.
    Persze a kocsi gyorsabb (20-40 perc vs min 45 perc BKV), a kocsi kényelmesebb, a kocsi oda visz, ahová menni akarok, a kocsi cipekedik helyettem, a kocsiban nem fázok - nem izzadok, az én zeném szól, jó illat van, folytassam? Ja és a kocsi költségét erősen túlbecsültem, ugyanis sosem jött még ki 9 literes átlagfogyasztás sem, pedig folyamatosan írom.
    Parkolási költség nincs, ingyen parkolok a cégnél is, otthon is.