• Falcon83
    #3672
    Hagyományos venturi csövet sehogy nem hozol létre egy mozgó jármű alatt. A Ground effect meg nem egyenlő a venturi csővel. Csak azt az elvet alkalmazza amennyire ez alkalmazható. Ennek az extrém és veszélyes verziói amikor szoknyákat meg ventillátorokat használnak. De enélkül is hatékony. Egy F1 autónak is a leszorítóerő 60%-át a padlólemez adja, pedig ott sík padlólemez van és csak az első/hátsó diffúzorral tudnak trükközni, tehát alig tudják kihasználni ezt. Ha így is ennyi, el lehet képzelni mennyire sokat számít ha formázhatod a padlólemezt. Sok autónál pl régi IndyCaroknál a szárnyak csak finomhangolásra kellettek, sőt volt hogy a szárnyakkal nem leszorítóerőt hanem felhajtóerőt generáltak mert annyira rászívta az autó az aszfaltra magát, hogy már lassította az egyenesekben.