• Black Ghost
    #1417
    Mi az oka annak, hogy a Lotus beszáll a hosszútávú versenyekbe?

    CB: Két oka van. A 24 órás Le Mans-i verseny technológiai kihívás az autók és a motorok számára, de egyben fantasztikus sportesemény is.

    Miért az LM P2?

    CB: Az Evorával versenyzünk majd a GT kategóriában, de egyúttal egy prototípust is akarunk építeni, mert ezek az autók számos lehetőséget kínálnak. Az LM P2 tökéletes terep privát csapatok számára és nem igényli, hogy közvetlenül gyári csapattal legyünk jelen.

    Ez azt jelenti, nem lesz gyári Lotus csapat az LM P2-ben?

    CB: A Team Lotus természetesen szeretne Le Mans-ban versenyezni, de egyúttal szeretnénk, ha minél több szerződéses csapatunk lenne az ILMC-ben, az LMS-ben és az ALMS-ben. Rengeteg csapat érdeklődik a programunk iránt.

    A motort szintén házon belül fejlesztik?

    CB: Természetesen. Az Evora 3.5 literes motorját használjuk majd. Két elképzelésünk van. Vagy 4 literesre fúrjuk fel, vagy 3.2 literesre csökkentjük és teszünk rá egy turbó feltöltőt. Az alapok ugyanazok lesznek a GTE és az LM P2 kategóriákban. A sebességváltó elhelyezése más lesz, a GTE-ben keresztben építjük be, míg a P2-ben hosszában.

    A sebességváltó is házon belül készül?

    CB: Majdnem. Elképzelhető, hogy az Evorába épített X-Trac váltót használjuk, vagy esetleg a Ricardo egységét, melyet a Lotus 125-nél alkalmaztunk.

    Mik a kitűzött határidők?

    CB: A prototípus modellt márciusban szeretnénk bemutatni a Genova Motor Show-n, a teszteléseket pedig szeptemberben.