• MaSzKa
    #1075
    A problémák még pénteken kezdődtek, amikor egy lelazuló bilincs miatt leesett az a vízcső, amely a motorból szálltja ki a hűtővizet. Ezt sajnos későn vette észre a csapat, és a hibás BMW 120d még futott egy kört, lényegében motorhűtés nélkül. Sajnos a vízcső cseréje nem oldotta meg a problémákat, a túlmelegedés a versenyen is folytatódott. Walter Csaba mindössze két kört tudott rendes versenytempóban megtenni - ezalatt vissza is szerezte a verseny elején elvesztett első pozíciót -, ezután folyamatosan emelkedni kezdett a vízhőfok. Ekkor még kicserélték a termosztátot, de már késő volt: a hengerfejtömítés megadta magát, levegőt fújt a motor a vízrendszerbe, ezért a hűtővíz nem tudott keringeni, és egyre forróbbá vált, mígnem a 120 fokos hőmérsékletet is elérte. Amikor Wéber Gábor átvette a volánt, már dőlt a gőz a motortérből, és látni lehetett, hogy komoly veszélybe került a célba érés."

    ki volt a felelős a bilincs lelazulásáért?
    miért nem vették észre időben?
    és ha tudták, hogy gond lesz miért nem cseréltek időben motort még pénteken vagy szombat reggel?

    ez csak pár érdekes kérdés