syn7h37ic#88
A repülésben a negatív, és pozitív G erőhatásokat nem a lassulással, és gyorsulással hozzák összefüggésbe, hanem, hagy a testre, és a vérkeringésre ható erők, milyen irányból terhelik a szervezetet. Pozitív G erőnek nevezik, mikor a az erőhatások miatt a vér kiáramlik az agyból a láb irányába. A negativ G erőhatás az, mikor az agy felé áramlik a vér. A pozitív G-t, G-ruhával tudják jól kontrolálni, illetve az üléspozíció változtatásával. Az ülésváltoztatás, ha jól rémlik, csak kisérleti volt. A negatív G-t sajnos nem tudják kompenzálni, mert nem zárható el az agy felé a vérkeringés. G-ruha nélkül egy átlagember a pozitív 5G-s gyorsulást is nagyon nehezen viseli. Akik hozzászoknak, mint pl. az autóversenyzők, és a pilóták, azok is hosszú és kemény edzések árán. Lásd pl. Bessenyei Pétert, és versenyzőtársait, akik G-ruha nélkül is magukra húznak +9-10G-t. Egy normál ember ettől beájulna. a Vadászpilótáknak is ezért van G-ruha, hogy ne csak izomból, viseljék el a légiharc közben keletkező erőket.