• kukacos
    #164
    Álmos voltam, először élhosszt akartam számolni. Aztán elfelejtettem. De az autók által elfoglalt helyet mondom szorozd be öttel simán, ha be akarod tartani a követési távolságot és figyelembe akarod venni a buszokat, kamionokat, satöbbi. De köszönöm a korrekciót, ez így már simán lefedi a Hungáriáig a várost.

    1 millió autó akkor lesz Budapesten, ha az általatok ideálisnak tartott "mindenkinek autót" elvet követnénk, , és a korábban felvázolt két véglet közül erre törekednénk. Mert ugye ha nektek van és nyávogtok, akkor milyen jogon tiltjátok meg a többi embertől? Nyilván akkor már mindenkinek autót, nem igaz?

    Próbálom elmagyarázni a nyilvánvalót, hogy ez fizikai képtelenség. Egy részük persze a városon kívül van és máshol, de akkor is képtelenség. Budapest teljes területe úgy 900 km2, hogy benne van a budai hegyek meg Rákosrettentő is, ahol a madár se jár. Nem lehet a közlekedést megoldani úgy, hogy a város lakható területének ötödét-tizedét autók foglalják el.

    Konklúzió: tömegközlekedésre *mindig* szükség lesz (hacsak nincs repülő autó), és ez azt jelenti, hogy 1. az autózás a városban mindig luxus lesz, 2. a tömegközlekedésre kellene a pénzt szórni az autózás helyett, a luxust meg fizesse meg, akinek van erre pénze. De egyébként ezt a nyugati nagyvárosok példáján lemérheted: az autóbuzi Amerikában sem jár a túlnyomó többség kocsival Manhattanbe dolgozni. Minél hamarabb ismerjük fel a nyilvánvalót, annál jobb.

    És persze tudjuk mi is, hogyan lehet javítani a közlekedésen: nem azzal, hogy autópályát csinálunk a Rákóczi útból, ahogy javaslod. Autózás árát felnyomni, BKV-t felvinni nyugati szintre, Rákóczi utat fűmaggal behinteni. Olyan szép tiszta lesz Budapest, mint egy kisváros. Te meg menjél autózni a Hungaroringre.