Dodo55#29
Az, hogy XP-re nem lehetett volna megcsinálni a DX10-et hülyeség.
Viszont az igaz, hogy a jelenlegi DX10 nem futna XP alatt, mert direkt úgy írták meg, hogy a Vista új dolgai nélkül ne tudjon futni. De attól még meg lehetett volna úgy is írni, hogy fusson XP alatt is, az összes új funkció megtartása mellett, és nem elhanyagolható plusz teljesítmény mellett...
Ott van pl a Windows 98, és a Windows XP. Közük nincs egymáshoz. Mégis volt még Win98-ra is DirectX 9.0c.
És most itt van a Windows XP, és a Windows Vista. A Vista nem az a Vista, amit régen Longhornnak neveztek. A Longhorn, az egy tényleg új, de később eldobott kernel volt, és akkor fogták a Win2003 kernelét, és abból csinálták meg a Vista-t. Igazából a Vista verziószámának csak 5.3-nak kéne lennie, nem pedig 6.0-nak. Magyarul az XP-nek, és a Vista-nak nagyon sok közük van egymáshoz, és mégis azt merik állítani, hogy XP-re lehetetlen lenne megírni a DX10-et?
A Valve meg nagyon jó dolgokat csinál. Nem erőltették az egyszerűen megírható, SM3-as HDR-t a Source Engine-be, mert Gabe Newell 7800GTX-jei nem tudták volna egyszerre az élsimítással, ő meg szereti az élsimítást, ezért írtak egy olyan, SM2-es HDR-t az engine-be, ami szerintem szebb is sok más játék HDR-jénél, meg gyorsabb is, meg persze lehet vele együtt élsimítást is bekapcsolni, nem csak Newell, hanem sok más játékos gépén is, köztük az enyémen is, mert a 7950GT se tudja még a 2-t együtt.
Meg olyat is hallottam, hogy bizonyos DX10 effektek támogatásáról beszéltek, XP alatt! Ezek után én nem csodálkoznék, ha azt is megvalósítják.