teddybear#125
Van néhány gondolatom, ami talán érdekel benneteket is.
1. Igaz ugyan, a kerozin (azaz a gőze) kb. 800 fokon gyulad meg, de égéskor bőven eléri az ezer fok feletti tartományt is.
2. A szerkezeti acél összetételétől függően 1300 fok és 1470 között olvad meg, de a szilárdságát már 800 fok körül elveszti. Hengerléskor, kovácsoláskor sem hevítik az anyagot jobban fel.
3. Mindkét torony úgy omlott össze, hogy a felső 15-20 emelet rároskadt arra 4-5 szintre, ahová becsapódott a repülőgép, és az alatta lévő szinteket a mozgásban lévő épületrész egyszerűen összenyomta.
4. A szimulációt informatikusok tervezték, nem építész-robbantók. Könnyen tévedhettek, nem kifejezetten a szakterületük.
5. A hatvanas évek végén a Fekete Szeptember, és más arab terrorszervezetek jópár repülőgépet eltérítettek, párszor többet is egyszerre. Főleg az El-Al gépeit.
6. Az eltérített repülőgépek szinte kivétel nélkül utasszállítók, azokra a legkönnyebb feljutni. A teherszállítókhoz sokkal nehezebb hozzáférni, és kevesebb potenciális túsz van rajtuk.
7. Sohasem szabad az emberek rosszindulatát, és ostobaságát alábecsülni. De a hülyeségüket sem!