L3zl13#47
"A girobuszokat is kivontak meg a multszazad kozepen, csak par evig jartak a forgalomban."
A linken írt adatokat adatokat tekintve nem is csodálom. Egy 20 személy szállítására képes 20 km hatósugarú busz 3tonnás lendkereket igényel? Nem tünik valami hatékonynak. És a benne felhasznált technológiák, szvsz kevesebbet fejlődtek, mint akár a belsőégésű motorok.
"A benzin sem eg eppen alacsony hofokon..."
Igen, de a benzint nem kell folyamatosan égetnem, ha az autó benn áll egy hétig a garázsban. Hőszigeteléssel gondolom elhet akár 1-2 napig is tartani a hőt, de sokkal tovább már nem. És hiába olcsó az akksi, ha a hőszigetelés drágává teszi.
Nem is beszélve a töltés időigényességéről, amiben ha jól tudom ez az akksi sem jobb.
"Olyan nagy mertekben suritett levego ami a nyomas miatt mar folyekony. Ilyet hasznalnak a taxik egy par kinai nagyvarosban."
Erről még nem is halottam. Tudsz esetleg linket?
"Valoszinuleg ezert hasznalnak par eve ilyen buszokat Kanadaban. Az igazi problema az, hogy a nagy olajtarsasagok nem akarnak hidrogent arulni a benzinkutjaikon."
Nem csak erről van szó.
A Hidrogén kezelése még mindig problémás. Egy busztársaság könnyeben megoldhatja. Saját telephelyen tankolnak, kis számú speciális (és a benzin kútegységnél jóval bonyolultabb -> drágább) H töltőállomás, és megfelelő automatika, vagy képzett kezelőszemélyet.
A jelenlegi benzinkút rendszerben szerintem ez nem megoldható.
Ezenkívül ha jól tudom a hidrogént alacsony hőfokon kell tartani. Jó hőszigeteléssel az autó tartályában pár napig is elvan, de tovább már nem.
"Mint ahogy a 2. vilaghaborus bombazoknak epitett betonozott repterek miatt eltuntek az utasszallito katamaranok."
Mi köze a betonozott reptereknek a kettős testű hajókhoz? A hidroplánra gondoltál szerintem, ott pedig szvsz más okok is közrejátszottak.