Új magyar személyautó
  • tomcat1
    #44
    A gazdaságos és takarékos mindennapi használatot a szabadalmi bejelentéssel védett Solo-Duo koncepció biztosítja:



    A nagy jármű „lego”-szerűen, kb. 10-15 perc alatt átszerelhető két darab kisautóra, a mindenkori igényeket jóval inkább követő variabilitást biztosítva. Pl. hétvégi utazásra a család a Duo-val megy. Hétközben a nagyautót szétszerelik két Solo-ra, így már külön-külön használhatják.
    A kisautóba a vezetőn kívül még akár 2 + 1 fő is befér, könnyű vele parkolni, sőt egy kis családnak akár (vagy kezdetben) elég is lehet.

    A szabadalmi bejelentéssel védett hármas hibridhajtásnak köszönhetően a jármű alapvetően két módon halad.



    De kezdjük a parkolással: a Solo és Duo nem igényel garázst (nincsenek rozsdásodó alkatrészei, nem érzékenyek a motorjai és akkumulátora a hidegre). Sőt, napos, nem árnyékos parkolót kíván: a Solo 2,3 m2, a Duo 4,6 m2 napcellát visel a tetején. Itthon ez naponta 10-50 km kis sebességű haladásra elegendő. Így lakott területen belül csupán elektromos és pedálhajtással, csendben és szennyezés nélkül haladhat. Az elektromotorok hatékonyan gyorsítják, majd fékezésnél lassítják (energia visszanyerés) a járművet. Lakott területen kívül (vagy ha az akkumlátor lemerül) már bekapcsolódik a kis növényi olaj és alkohol üzemű motor, mely a nagy sebességű haladáshoz szükséges. A dinamikus előzés, s a rekuperáló fékezés ekkor is az elektromotor-akkumlátor egység feladata. Így adódik az, hogy 5 db Solo-Duo okoz annyi környezeti szennyezést, mint a mai személygépkocsik.