ge3lan#138
Sokan itt azért lehetnek bajban ezzel a 248 dimenzióval, mert azt hiszik, hogy a matek egyből ráhúzható a világra, közvetlenül le tudja írni. Az iskolákban szemléletes/értelmes szöveges feladatok, kockadobás, területszámolás stb segítségével próbálnak bevezetni fogalmakat, ahol olyan egyértelmű, hogy milyen megfeleltetést kell választani a világ dolgai és a matematikai mennyiségek között, hogy észre sem lehet venni, hogy vannak ilyenek.
Bonyolult rendszerdek leírásánál már nincs ilyen egyértelműség, és számolás közben senkit sem zavar, nem tudunk a körülöttünk lévő dolgokra mutogatni,h nézd az ott egy ilyen polinom meg egy olyan integrál. Ilyenkor marad az, ami a matematika gyakorlása: szimbólumok tologatása adott szabályok szerint.
Matematikában a dimenzió szót lecserélhetnénk a kiskacsára is, minden ugyanúgy érvényben maradna, nem kell értelmet társítani mellé. Ha fizikában használjuk a dimenzió szót akkor már kell,h értelme legyen, csak így vonatkozhat valamire.