• BiroAndras
    #86
    "De nem sok játékfejlesztő cég engedheti meg magának, hogy félévek alatt GPU-támogatású saját fizikát írjon"

    Attól függ, van-e megfelelő képzettségű emberük. Nálunk olcsóbbra jött ki a saját fejlesztés, mint ha vettünk volna motort. Ráadásul gyorsabb is, és teljesen a mi igényeinkre van szabva.
    Egyébként nem is kell egyben megírni vagy átírni, lehet fokozatosan átterhelni a számolásokat a GPU-ra.

    "sokkal egyszerűbb egy létező motor API-ját használni, amely motor alacsony szinten azt használja, amit beállítanak a lehetőségek függvényében (osztott GPU, 2. GPU, osztott CPU, 2. CPU mag)."

    Egyszerűbb, de nem feltétlen olcsóbb. Ha a cégnek van rá erőforrása, érdemes lehet sajátot írni. Ha több játékhoz is tudja használni, akkor biztosan megéri.

    "Ja, múltkor még azt mondtad, CPU-ra készül a motorotok."

    Persze, de át lehet írni GPU-ra, ha eljön az ideje.

    "Egyébként már ideje lenne elárulnod, ki az a "mi"..."

    Nem lehet (céges policy).

    ""A játékokat kell úgy megírni, hogy mindkét feladatra elég legyen egy kártya."
    Mondani könnyű..."

    Megírni is. Egyszerűen úgy kell belőni a garfikát és a fizikát is.
    Most a CPU-t kell megosztani ezer féle feladat közt, ugyanezt kell csinálni a GPU-nál is.

    "Ez egy G80 esetén már-már adottnak tekinthető, csak épp nézd meg az árát is, és valószínű, hogy ezt nem fogják fél áron adni jövőre sem..."

    Idővel lemegy az ára. Meg adnak ki közép- és alsókategóriás cuccokat is baráti áron. A DX10-es játékoknál meg lehet ezt lépni, amert azokhoz úgyse jók a régi kártyák, így adott a szükséges technológia, és teljesítmény.