BiroAndras#80
"Na ja, írtak fizika motorokat, meg írtak különféle alkalmazásokat a gpgpu keretében, de túl sok gpu alapú 3rd party komplett fizika-motor fejlesztésről tudok, ami teljesen kompatibilis az elterjedt szabványokkal."
Nem erre gondoltam, hanem hogy a játék fejlesztő cég ír saját fizikát (mint pl. mi). Nem egy rettenetes nehéz dolog.
"If the game being played, at the resolution the user selects, is able to render more frames than necessary per second than required for adequate visual quality, the extra GPU cycles can be utilized in physics calculations."
A játékokat kell úgy megírni, hogy mindkét feladatra elég legyen egy kártya.
"An even better solution, for the user and for ATI, is that you have two ATI GPUs that can split the rendering and physics calculations between the two different cards."
Ezt majd a piac eldönti. De szerintem 2 kártyát nehéz lesz megvetetni az emberekkel (de egy kártyán lehet több GPU). Egyébként hatékonyabb egy 1 GPU-ba rakni a szükséges teljesítményt, mert akkor az aktuális feladathoz lehet igazítani a teljesítmény megoszlását a grafika és a fizika közt.
Nézhetjük úgy is, hogy a játékossal egy adott értékű konfigot lehet megvetetni. Ha ez két videokártyát jelent, akkor azoknak olcsóbbaknak kell lenniük, tehát nem kapunk plusz teljesítményt. Sőt az egykártyás megoldás lesz a nagyobb teljesítményű, hiszen egy csomó elektronikát le lehet spórolni. Több GPU-nak lehet értelme, mert a magméret korlátozott a gyártástechnológia miatt, de ezeket a GPU-kat is olcsóbb egy kártyára rakni (Pl. 2 7950-es GPU egy kártyán 150.000Ft, 1 GPU-val 130.000Ft).