• dez
    #111
    "Tudom, hogy mennyi a HD."

    Biztos? Azért hangsúlyoztam ki az 1920x1080-at, mert az 1280x720 is HD. Az a kisebbik HD szabvány-felbontás.

    "Viszont te elnézted, ezek az fps értékek 1920x1440-ben illetve 1920x1200-ban vannak."

    Ezek a felbontások közel esnek a fentiekhez, szabványos 1080p-ben alig lenne több.

    "És sok másik játék jóval gyorsabb."

    Na de most azokról beszélünk, amik nem. :D

    "Ezen kívül, azért ezek elég nagy felbontások, ráadásul élsimítással. Az átlag játékos 1024-ben, vagy 1280-ban játszik még.
    Aki meg nagy felbontást akar, annak meg kell fizetnie az árát (ahogy ma is)."

    Te beszéltél a nagyfelbontáson elért fps-ről. Mindenesetre egyre jobban terjednek a relatíve alacsonyabb árkategóriás 20-24"-es monitorok, kimondottan játék célra.

    "Nem erre gondoltam. Arról beszélek, hogy ez egy teljesen új architektúra, így a mostani driverek még elég kiforratlanok lehetnek."

    Mindenesetre azt már kihasználják, hogy univerzális shaderek vannak, és ez szépen kijön a sebességben. Nem hiszem, hogy ezen felül pusztán driver által (újabb) nagyságrendi ugrás következne be.

    "Főleg ha azt is nézzük, hogy itt a driverre nagyobb felelősség hárul, mert a HW sokkal rugalmasabb."

    Azért a shaderek asm kódja kötött, és már most is elég jó az Nvidia fordítója (cg-ről, HLSL-ről).

    "Gyakorlatilag a G80 egy általános célú vektor proci tömb, és szinte csak a rajta futó szoftver teszi grafikus kártyává"

    Ez így nem igaz: a kis procimagok sokmindenre használhatók, de attól még van ott sok megszokott GPU-s egység (textúra-kezelés, - filterezés, ROP-ok, AA-kezelők, stb.).

    "(a tényleges monitor vezérlő rész is külön chip-en van)."

    Valószínű nem a külön chipben van a teljes monitorvezérlés, mert ahhoz legalább 2 framebuffernek is ott kellene lennie, hogy megfelelő időzítéssel küldhesse a képet a monitor felé. Inkább csak a DAC-ok és talán a digitális DVI-kezelés van ott.

    "Nem csak arra gondoltam, a DX10 sok szempontból fejlettebb, és gyorsabb. A teljes kihasználásához kicsit át is kell írni a játékokat."

    Oké, ezt nem tagadom. Csak nem tudom, mennyivel gyorsabb, ill. mi gyorsabb. Az egy dolog, hogy az összes shader-proci használható vertex- és pixel műveletekre (ezt viszont DX9 alatt is megcsinálja, átlátszóan a DX9 számára), és SM3.0 helyett SM4.0 van, de az miben lesz jobb? Pl. kevesebbe "kerülnek" az ugrások?

    "Több lesz az 25-nél. És a poci limitesség nem olyan ritka."

    25-re emlékszem, ami ezt illeti. G80-nál, mai játékoknál csak a legnagyobb (ma elérhető) bontásokban jön ki procilimit.

    "Én is erről beszélek. Egyelőre nem tudnánk mit kezdeni a mainál sokkal erősebb fizikával. Ki kell még forrnia a dolognak."

    Hát, a mai játékokban egészen minimális a fizika, így egy normálisabb fizika máris sokkal erősebb... :) Az elő lépéseken (lásd némi pattogó pötty robbanásokkor, stb.) már azért túlvagyunk.

    "A G80-nak ez semmiség. Grafikai teljesítményben közel 10X erősebb az X1600-nál, és sokkal alkalmasabb fizikára. Emiatt szerintem a teljesítménye 10%-val is leköröz minden mást."

    Grafikai teljesítményben igen, de itt a prog. shaderteljesítményről van szó. Abban talán nem 10x gyorsabb. És ugye nem is a G80-ról volt szó, hanem annak felét, harmadát, negyedét tudó kártyákról. (Szerintem eleve nem a fele lesz a középkat., mert már a GTS is csak 2/3-a a GTX-nek, ha jól emlékszem.) "Harmad G80"-nál ugyanehhez már 30% teljesítmény kell. Nem hiszem, hogy ennyit mindenki szívesen beáldozna, az amúgy is 1/3 teljesítményből, mert úgy grafikailag nem jut előrrébb, mint volt előzőleg.

    "És a G80 architektúra mellett szerintem a Physix értelmetlen. Ugyanolyan áron egy butított G80 sokkal erősebb tud lenni."

    Ez igaz, de csak példa volt a Physix.

    "Erről van szó. A G80-nál a PPE helyett is lehet SPE, így ugyanannyi tranzisztorból nagyobb teljesítmény jön ki"

    Nem csak a tranzisztorok számától függ az, hékás!

    "Pont ezt mondom. a G80-nál az SPE-k lehetnek ennél egyszerűbbek, mert sokkal specializáltabb a feladatuk."

    De éppen ezért butácskábbak is. Így az elemi számítási műveleteken kívüli feladatok nehézkesek, lassúak lehetnek.

    "A Cell-ben kb. 300M tranzisztor van, a G80-ban meg közel 700M."

    Nem azt kértem, hogy ismételd meg, hanem hogy adj forrást. Mint én is tettem az előzőben.