Biztos? Azért hangsúlyoztam ki az 1920x1080-at, mert az 1280x720 is HD. Az a kisebbik HD szabvány-felbontás.
"Viszont te elnézted, ezek az fps értékek 1920x1440-ben illetve 1920x1200-ban vannak."
Ezek a felbontások közel esnek a fentiekhez, szabványos 1080p-ben alig lenne több.
"És sok másik játék jóval gyorsabb."
Na de most azokról beszélünk, amik nem. :D
"Ezen kívül, azért ezek elég nagy felbontások, ráadásul élsimítással. Az átlag játékos 1024-ben, vagy 1280-ban játszik még.
Aki meg nagy felbontást akar, annak meg kell fizetnie az árát (ahogy ma is)."
Te beszéltél a nagyfelbontáson elért fps-ről. Mindenesetre egyre jobban terjednek a relatíve alacsonyabb árkategóriás 20-24"-es monitorok, kimondottan játék célra.
"Nem erre gondoltam. Arról beszélek, hogy ez egy teljesen új architektúra, így a mostani driverek még elég kiforratlanok lehetnek."
Mindenesetre azt már kihasználják, hogy univerzális shaderek vannak, és ez szépen kijön a sebességben. Nem hiszem, hogy ezen felül pusztán driver által (újabb) nagyságrendi ugrás következne be.
"Főleg ha azt is nézzük, hogy itt a driverre nagyobb felelősség hárul, mert a HW sokkal rugalmasabb."
Azért a shaderek asm kódja kötött, és már most is elég jó az Nvidia fordítója (cg-ről, HLSL-ről).
"Gyakorlatilag a G80 egy általános célú vektor proci tömb, és szinte csak a rajta futó szoftver teszi grafikus kártyává"
Ez így nem igaz: a kis procimagok sokmindenre használhatók, de attól még van ott sok megszokott GPU-s egység (textúra-kezelés, - filterezés, ROP-ok, AA-kezelők, stb.).
"(a tényleges monitor vezérlő rész is külön chip-en van)."
Valószínű nem a külön chipben van a teljes monitorvezérlés, mert ahhoz legalább 2 framebuffernek is ott kellene lennie, hogy megfelelő időzítéssel küldhesse a képet a monitor felé. Inkább csak a DAC-ok és talán a digitális DVI-kezelés van ott.
"Nem csak arra gondoltam, a DX10 sok szempontból fejlettebb, és gyorsabb. A teljes kihasználásához kicsit át is kell írni a játékokat."
Oké, ezt nem tagadom. Csak nem tudom, mennyivel gyorsabb, ill. mi gyorsabb. Az egy dolog, hogy az összes shader-proci használható vertex- és pixel műveletekre (ezt viszont DX9 alatt is megcsinálja, átlátszóan a DX9 számára), és SM3.0 helyett SM4.0 van, de az miben lesz jobb? Pl. kevesebbe "kerülnek" az ugrások?
"Több lesz az 25-nél. És a poci limitesség nem olyan ritka."
25-re emlékszem, ami ezt illeti. G80-nál, mai játékoknál csak a legnagyobb (ma elérhető) bontásokban jön ki procilimit.
"Én is erről beszélek. Egyelőre nem tudnánk mit kezdeni a mainál sokkal erősebb fizikával. Ki kell még forrnia a dolognak."
Hát, a mai játékokban egészen minimális a fizika, így egy normálisabb fizika máris sokkal erősebb... :) Az elő lépéseken (lásd némi pattogó pötty robbanásokkor, stb.) már azért túlvagyunk.
"A G80-nak ez semmiség. Grafikai teljesítményben közel 10X erősebb az X1600-nál, és sokkal alkalmasabb fizikára. Emiatt szerintem a teljesítménye 10%-val is leköröz minden mást."
Grafikai teljesítményben igen, de itt a prog. shaderteljesítményről van szó. Abban talán nem 10x gyorsabb. És ugye nem is a G80-ról volt szó, hanem annak felét, harmadát, negyedét tudó kártyákról. (Szerintem eleve nem a fele lesz a középkat., mert már a GTS is csak 2/3-a a GTX-nek, ha jól emlékszem.) "Harmad G80"-nál ugyanehhez már 30% teljesítmény kell. Nem hiszem, hogy ennyit mindenki szívesen beáldozna, az amúgy is 1/3 teljesítményből, mert úgy grafikailag nem jut előrrébb, mint volt előzőleg.
"És a G80 architektúra mellett szerintem a Physix értelmetlen. Ugyanolyan áron egy butított G80 sokkal erősebb tud lenni."
Ez igaz, de csak példa volt a Physix.
"Erről van szó. A G80-nál a PPE helyett is lehet SPE, így ugyanannyi tranzisztorból nagyobb teljesítmény jön ki"
Nem csak a tranzisztorok számától függ az, hékás!
"Pont ezt mondom. a G80-nál az SPE-k lehetnek ennél egyszerűbbek, mert sokkal specializáltabb a feladatuk."
De éppen ezért butácskábbak is. Így az elemi számítási műveleteken kívüli feladatok nehézkesek, lassúak lehetnek.
"A Cell-ben kb. 300M tranzisztor van, a G80-ban meg közel 700M."
Nem azt kértem, hogy ismételd meg, hanem hogy adj forrást. Mint én is tettem az előzőben.