• dez
    #109
    "Azért ez még nem jellemző. Még a legdurvább játékok HD felbontásba erős élsimítással is 100fps körül mennek rajta."

    Álmodban, ha a HD alatt 1920x1080-at értünk: TC's Ghost Recon 66fps, F.E.A.R. 57fps, Oblivion és néhány másik még kevesebb. (Már CSAA-val ráadásul.) (Lásd pl. itt: itt.)

    "Ráadásul még várható komoly javulás az újabb driver-ekkel, hiszen ez egy teljesen új architektúra. És ugye ott van a DX10, ami szintén jelentős teljesítmény növekedést hozhat."

    Már a mostani, DX9-es driverek is kihasználják az univerzális shadermagokat olyan szempontból, hogy mindig mindet igénybe veszik (vertex és pixel shader kódra).

    Ha az adatcsomag-szervezési optimizálás 25%-ára gondolsz, az inkább csak procilimites helyzetben jön ki, mivel a proci munkájából jön le itt az a 25%.

    "És mint mondtam, a fizikára messze nem kell a teljesítmény fele. A tizedével is lealáz egy kétmagos PC-t."

    Nem ebből kell kiindulni, hanem abból, mire fogják belőni a fizikát. A minimumnak tekinthető a Physix chipje, de inkább egy annál gyorsabbnak mondott X1600.

    "Érdemes olvasgatni a cikkeket róla, nagyon durva cuccos."

    Már olvasgattam.

    "Az alapelv lényegében ugyanaz, mint a Cell-nél, csak nem kell neki általános célú mag (helyette is még SPE-k vannak)"

    Az SPE-knek sem feltétlenül kell, az éppen alkalmazott metódustól függ (lásd itt). Alapvetően azért van ott a PPE, mert ugyebár a Cellnek önállóan is "el kell mennie" egy rendszerben.

    "és a SPE-k is egyszerűbbek, mert specializáltabb a feladata."

    Mindent tud, amit egy PPC proci (v. a PPE mag), csak pl. nincs branch-prediction, de nem is igazán kell, lévén egy cache-sebességű rammal dolgozik. Lásd pl. itt, mi minden van egy SPE-ben.

    "És nem mellékesen több mint 2x annyi tranzisztor van benne."

    Ezt honnan szedted? Mindkettő 90nm-es, és méretre is kb. egyformák. Meg egy G80-ban még jópár dolog van a kis magokon kívül.