wanek#44
"Ettől függetlenül a 100 forintos bolton keresztül a tescon át a BOSS-ig minden bolt tele van." - ez csupán azt jelzi, hogy fogyasztói társadalom van, nem szocializmus, ami a hiánygazdaságra épített (többek között).
"Ebben az a poén, hogy aki "gazdag", az a drágább ablakmosó löttyöt veszi meg, aki "nem gazdag", az meg a TESCO gazdaságosat." - Tisztázzunk valamit. Az egyes termékek ára között nem az tesz különbséget, hogy van-e rajta marketingköltség, vagy nincs. Ha két azonos minőségű termékről van szó, de az egyiket reklámozzák, az viszont majdnem biztos, hogy drágább lesz. Persze itt feltételeztem azt is, hogy a két gyártó ugyanolyan költséghatékonyan termel. De ne menjünk bele az árképzésbe, mert az nagyon bonyolult dolog. Abban viszont biztos lehetsz, hogy sem a gyártó, sem a kereskedő nem jótékonysági intézmény, akik ne fizettetnék meg a vásárlóval a reklámköltségeket.
"Enyhén rohanó ez a világ ahhoz, hogy elvárd mindenkitől: minden alkalommal nézzen végig egy egész áruházat, hogy megtalálja a "legjobb" terméket." - nos, akkor azt kell mondanom, hogy felejtsd el, amit az agymosóban tanítottak neked. Menj el a szupermarketekbe, és nézd meg, hogy egy-egy fajta termékpalettánál mit csinálnak az emberek. NÉZIK az árakat, és megveszik a legolcsóbbat (általában). Persze nem feltétlenül rossz termék valami, amit reklámoznak, sőt, lehet akár a legjobb is, de drágábban veszi meg az ember a reklámköltség miatt. Éppen ezért gyakori eset az is, hogy ugyanazt a terméket máshol veszi meg inkább az ember, mert máshol olcsóbban kapja meg (persze ez általában akkor van, ha a kereskedő reklámoz). Ez a tömegcikkek esetében biztosan így van.
A luxuskategória már más eset, ott a vásárlói szokások egészen mások.