• Morden23
    #43
    "az emberek egyre jobban elszegényednek és eladósodnak"

    Ettől függetlenül a 100 forintos bolton keresztül a tescon át a BOSS-ig minden bolt tele van.

    "Amiket itt leírtál, az nem más, mint "megmagyarázom a bizonyítványomat, mert marketingesekre igenis nagy szükség van"."

    Nem, nem ezt írtam le. Nincsen szükségem, hogy akár előtted, akár más előtt "védjem meg" magamat. Jól is néznénk ki, ha ez lenne a helyzet.

    "marketindesekre semmi szükség"

    Az öngerjesztő folyamatod egészen addig működik, amíg nem egy vadiúj terméket/szolgáltatást akarsz bevezetni, amiről halvány lila gőzük nincsen az embereknek.
    De akár azt is mondhatom, hogy igazad van. Ha te olyan ember vagy, aki soha nem néz reklámot, elvből kikerül minden citylight-ot stb. stb., akkor tégy így. Sőt, ha gondolod, akkor spekulálhatsz a vásárlásodnál, hogy az egyes termékbe mennyi marketingköltség van beépítve.

    "sokkal nagyobb eséllyel fogják választani a reklám árával nem terhelt termékeket, mert azok eleve olcsóbbak lesznek..."
    Ebben az a poén, hogy aki "gazdag", az a drágább ablakmosó löttyöt veszi meg, aki "nem gazdag", az meg a TESCO gazdaságosat. Ami még poénosabb, hogy ha nem lennének reklámok, akkor a "rendkívül jól értesült háziasszonyok" el lennének veszve.
    Képzeld azt el, hogy semmit nem reklámozol, minden csak "szájhagyomány" útján terjed. Nonszensz. A terkmékskála nagyrésze évek alatt eltűnne a piacról, mert az emberek (amint valóban kipusztulna belőlük a reklámokra hagyatkozás) lehorgonyoznának egy-egy termék mellett. Nem látja a reklámot, tehát nem kap ingert az újításra, és most egyszerű dolgokról beszélek, nem videokártyáról! Olyat még nemigen hallottam, hogy valaki interneten "figyelemmel követné" a mosogatószerek vagy szappanok sorsának alakulását. Magyarán az a "termék" győzne, amelyik a legjobban beleépült a köztudatba, és utána nem lenne reklám, ami elbújtatja a kisördögöt a fejedben, hogy "a miénk jobb és olcsóbb". Enyhén rohanó ez a világ ahhoz, hogy elvárd mindenkitől: minden alkalommal nézzen végig egy egész áruházat, hogy megtalálja a "legjobb" terméket.