• Morden23
    #26
    1. Nem az egyént kell azonosítani, elég egy bevásárlókocsit. Mellesleg az egyén azonosítása is működhet, mint ahogyan működik ma is, lásd hírlevelekre való feliratkozás.

    2. Egy új, nem feltétlenül kihasznált termék kezdeti piaci pozícionálása. Na így.

    3. A reklámok nem csak azt jelentik, hogy azt mondja a tévé: "Egyél mekcsikent"
    Minden reklám, ami egy felismerhető terméket vagy márkanevet tartalmaz, és mások számára láthatóvá teszi. Te is reklám vagy, amikor az Adidas cuccodban lófrálsz (csak példának írtam, eszedbe se jusson elmagyarázni, hogy nem jársz adidasban:)). Ezen érdemes elgondolkodni, és ennek fényében látni a világot.
    A másik igen jópofa dolog, hogy az emberek nagyon is igénylik a reklámokat, mégpedig egyetlen okból kifolyólag: hibáztatni lehet őket. Az átlagos vásárló (és most teljesen értelmetlen belekezdeni a "de én nem vagyok átlagos vásárló" magyarázatba, mert végtelen, és érdektelen) az esetek nagy részében nem rendelkezik teljeskörű ismeretekkel a megvásárolt termékekről. Az emberek rühellnek utánanézni a dolgoknak. A hibás döntéseiket pedig imádják másokra kenni.
    Harmadsorban pedig a reklám tájékoztat. A jó reklám.

    Ha azt veszed, amit a reklám mond neked, fogd be a szád és ne panaszkodj az árra. Ha pedig körültekintő és intelligens vásárló vagy, akkor a reklámok "befolyásoló hatása" (ami azon a szinten, ahogyan sokan állítják, egyszerűen nem létező) rád nem vonatkozik, függetleníted magadat.

    TE nem fogod tudni, hogy mivel és hogyan terhelik meg a pénztárcádat. Nincsen olyan ostoba cég, aki úgy vezetne be egy új megoldást, hogy "mostantól minden plusz 75 forint, mert RFID-ezünk". Ha van ekkora kretén, akkor megérett a csődeljárásra.

    Amúgy senki nincsen érted. Neked vásárolnod kell, ők pedig profitot akarnak. A pék is szarik a fejedre, neki pénz kell, neked kenyér. Te azt akarod, hogy te járj jól (legyen jobb és olcsóbb a termék), ő azt akarja, hogy ő járjon jól (legyen olcsóbb kiadás és magasabb a bevétel). Ez nem moralitás kérdése.

    Homo homini lupus est - az üzletben ez hatványozottan igaz.